במקום להוביל את הכלכלה העולמית במאה ה-21, דרך המשי הסינית הרסה אותה
פיטר סוואב | 6 באפריל 2020 | וירוס המק"ס (קורונה) | 7 דק׳
הסוס הטרויאני שהרס את איטליה
באפריל 2019 שידר שופר התעמולה של המק"ס, ערוץ הטלוויזיה CGTN, תוכנית באורך 17 דקות וחצי המוקדשת כולה לשיתוף הפעולה בין איטליה לסין: "2019 הייתה אבן דרך ביחסים בין סין לאיטליה. זו השנה ה-15 של שיתוף הפעולה האסטרטגי... סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של איטליה", אמרה המגישה[1].
חודש לפני כן ביקר באיטליה מזכ"ל המק"ס, שי ג'ין-פינג, והחתים את האיטלקים על מזכרי הבנות לשיתוף פעולה בפרויקט דרך המשי (הנקרא "חגורה אחת, דרך אחת") של המק"ס. מדובר היה במזכרים המחייבים את איטליה לקשור את גורלה לסין – בתחומי התשתיות, האנרגיה, הטכנולוגיה וכו'. המק"ס תשקיע באיטליה – תבנה לה נמלים, תשתיות, שדרות עסקים ורכבות מהירות, ובתמורה תסכים איטליה שהמק"ס תסלול דרכה את "דרך המשי" החדשה שלה – רשת של נתיבי סחר מסין לאירופה, וגם לאפריקה ולאמריקה (דרך הים). למרות אזהרות רבות שנשמעו מצד גורמי מודיעין באירופה ובארה"ב שהעסקה היא מעין סוס טרויאני המאפשר למק"ס להשיג דריסת רגל פוליטית – המקנה לה השפעה במדינות שאליהן היא נכנסת – איטליה המשיכה בשלה.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו