כניסה
הרשמה לניוזלטר

מוחמד מוח'בר טען בנאום שנשא בפני הפרלמנט האיראני כי תפוקת הנפט היומית הגולמית האיראנית הגיעה ליותר מ-3.6 מיליון חביות, למרות הסנקציות הבינלאומיות על מגזר הנפט המקומי

דורון פסקין | 30 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

נשיא איראן הזמני מתפאר: תפוקת הנפט עולה למרות הסנקציות

בנאום שנשא בפני הפרלמנט האיראני ב-27 במאי, הדגיש נשיא איראן הזמני, מוחמד מוח'בר, את העלייה בתפוקת הנפט של ארצו. זה היה הנאום הפומבי הראשון של מוחבר מאז כניסתו לתפקיד, לאחר מותו של הנשיא אבראהים ראיסי בהתרסקות מסוק ב-19 במאי. דבריו הובאו על ידי קרן ההגנה על דמוקרטיות (FDD), שמקום מושבה בוושינגטון.

בנאום טען מוח'בר כי תפוקת הנפט היומית הגולמית האיראנית הגיעה ליותר מ-3.6 מיליון חביות, למרות הסנקציות הבינלאומיות על מגזר הנפט המקומי. עוד הוא טען כי כלכלת איראן לא הושפעה ממתקפת הטילים שלה נגד ישראל בליל ה-13 באפריל, ואמר: "פגענו בישראל, אנשים מגלים שהנתונים והמדדים זהים בבוקר כשהם מתעוררים, שער המטבע הקשה זהה, האינפלציה זהה, הנזילות זהה והשוק מלא במה שהאנשים צריכים".

ב-26 במאי דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" כי איראן אישרה תוכנית להגדלת תפוקת הנפט המקומית מ-3.6 מיליון חביות ביום ל-4 מיליון חביות ליום, דהיינו עלייה של 11%. לא נמסר לוח זמנים מתי תחול עליה זו.

נשיא איראן הזמני מוחמד מוח'בר, 27 במאי 2024 | צילום: AFP via Getty Images

שתפו: