כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההחלטה עברה ברוב של 418 מול 0 וקוראת לכל הגופים הבינלאומיים למצות את הדין עם האשמים

קרן זריהן | 15 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

בית הנבחרים בארה”ב העביר החלטה המגנה את חמאס על מעשי אונס ואלימות מינית נגד אזרחי מדינת ישראל

בית הנבחרים של ארה"ב העביר אתמול (רביעי) החלטה המגנה את מעשי האונס והאלימות המינית שבוצעו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר ומאז נגד אזרחי מדינת ישראל. ההחלטה הוצגה על ידי חבר בית הנבחרים הדמוקרטי, לואיס פרנקל, ועברה ברוב של 418 מול 0. חברת בית הנבחרים ראשידה טאליב נמנעה.

ההחלטה מציינת שהראיות למעשי הזוועה הללו כוללות עדויות ראייה (מניצולים ומחטופים ששוחררו), ראיות פורנזיות, ראיות מצולמות (כולל ממצלמות המחבלים עצמם), והודאות של מחבלי חמאס שנתפסו על ידי ישראל. בהחלטה נכתב כי בית הנבחרים "מגנה כל אונס וכל צורות של אלימות מינית כנשק מלחמה, לרבות מעשים שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ומאז". עוד נכתב בהצעה כי בית הנבחרים "קורא לכל האומות להוציא מחוץ לחוק אונס ותקיפה מינית, ולהטיל דין וחשבון על כל מבצעי האלימות המינית, כולל ארגונים חמושים מדינתיים ולא מדינתיים".

כמו כן, בית הנבחרים "קורא לכל הגופים הבינלאומיים לגנות באופן חד משמעי את הרצח הברברי, האונס, התקיפה המינית והחטיפה על ידי חמאס ומחבלים אחרים ב-7 באוקטובר ומאז, ולמצות את הדין עם כל המבצעים". נוסף על כך, בית המשפטים "מאשר מחדש את תמיכתה של ממשלת ארה"ב בחקירות עצמאיות וחסרות פניות של אונס ואלימות מינית שבוצעו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר ומאז, ומאשר מחדש את מחויבותו לתמוך בניצולי אונס ואלימות מינית, כולל אלו שנפגעו ב-7 באוקטובר ומאז".

בניין הקונגרס של ארה"ב, 5 ביוני 2003 | צילום: Stefan Zaklin/Getty Images

שתפו: