כניסה
הרשמה לניוזלטר

מסמך חדש שפרסם ה-CDC הסיני מורה לתושבים לעטות מסכות במקומות מסוימים, ככל הנראה על רקע דלקת הריאות המסתורית שמתפשטת שם. במקביל מעודד המשטר הסיני כניסת תיירים באמצעות הנחות בוויזה

קרן זריהן | 13 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

סין מחזירה את חבישת המסכות בחלק מהמרחבים הציבוריים

המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם מסמך הנחיה חדש ב-9 בדצמבר, המורה לאנשים לעטות מסכות בחלק מהמרחבים הציבוריים בסין, כדי למנוע מחלות זיהומיות בדרכי הנשימה. זאת על רקע דלקת הריאות המסתורית שמכריעה את בתי החולים בסין (קראו כאן דיווח שלנו בנושא). מדובר בצעד המניעה האחרון שקידם המשטר הסיני בהקשר להתפרצות הנוכחית.

על פי המסמך, אזרחים סינים שנדבקו במחלה זיהומית בדרכי הנשימה מתבקשים לעטות מסכה כאשר הם "נמצאים בטווח של כמטר מאחרים". כמו כן, המסמך מפרט כי יש לעטות מסכות ב"בתי חולים, בתי אבות, מוסדות רווחה, גני ילדים ובתי ספר". ההנחיה ממליצה גם לאנשים לעטות מסכות בתחבורה ציבורית, אם כי במקרה זה לא מדובר בחובה מוחלטת, וכן במקומות כמו "סופרמרקטים, בתי הקולנוע, תחנות האוטובוס" ובתוך מעליות.

וירוס הקורונה נמצא בראש רשימת המחלות הזיהומיות בדרכי הנשימה המוזכרות במסמך, שעבורן יש לעטות את המסכות. ההנחיה הורתה לאזורים ברחבי סין ליישם אותה בקפידה.

שנגחאי, סין, 11 בדצמבר, 2022 | צילום: Hu Chengwei/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: