כניסה
הרשמה לניוזלטר

גליה לביא, חוקרת יחסי ישראל-סין במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אומרת בריאיון למגזין אפוק כי התגובה הסינית הרשמית למתקפת הטרור בישראל שקולה לתמיכה בה. “כשיגמר הסיפור הזה, כשישקע האבק, ישראל צריכה לחשוב מחדש על המדיניות שלה כלפי סין”

דור לוינטר | 19 באוקטובר 2023 | חדשות | 4 דק׳

“היום מקובל לומר – מה שהיה לא יהיה עוד. גם בהיבט של יחסי ישראל-סין אני חושבת שמה שהיה לא יהיה עוד”

"ישראל נמצאת כעת בשעת צרה אמיתית. מרצחים שפלים חדרו לשטחה, אנסו, רצחו וחטפו קשישים, נשים, ילדים ותינוקות בביתם. לא מדובר בשדה קרב ובהתעמתות בין צבאות, אלא בפעילות טרור מזוויעה, שהעולם כולו הזדעזע ממנה. טוב, כמעט כולם. ישנן מדינות שהזדעזעו פחות – סין, למשל", כתבה ב-12 באוקטובר גליה לביא, חוקרת יחסי ישראל-סין במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) וסגנית ראש המרכז למדיניות ישראל-סין ע"ש דיאן וגילפורד גלייזר.

"הודעת דובר משרד החוץ הסיני הייתה לקונית כתמיד ודיברה על רגיעה של 'כל הצדדים'. [...] היא לא הזכירה את חמאס בשמו ובאותה מידה הייתה יכולה להיות מכוונת כלפי ישראל שהחלה בתקיפות בעזה. שגרירות ישראל בסין, שהעזה לכתוב פוסט ברשת החברתית הסינית Weibo בו ציינה שהיא מצפה גם מסין לגנות את חמאס, זכתה באופן מידי לאלפי תגובות נאצה ואנטישמיות מצד סינים. הצנזורה הסינית לא הפריעה להם להמשיך בהשתלחותם, עד שהפוסט נחסם לתגובות. [...] גם העיתונות הסינית המשיכה באותו קו, הרואה בפעולת הטרור הנפשעת חלק מ'קונפליקט בין מדינות'. יתרה מכך, חוקרים סינים אף מינפו את האירוע כדי לצאת נגד ארה"ב ש'מתדלקת את המצב', לדבריהם".

לביא סיימה במילים: "חשוב להבהיר ולהזכיר - סין היא מעצמה גדולה וחשובה כלכלית, אבל היא לא חברה של ישראל".

ג'אנג ג'ון, שגריר סין לאו"ם, דצמבר 2022 | צילום: ED JONES/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: