כניסה
הרשמה לניוזלטר

גליה לביא, חוקרת יחסי ישראל-סין במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אומרת בריאיון למגזין אפוק כי התגובה הסינית הרשמית למתקפת הטרור בישראל שקולה לתמיכה בה. "כשיגמר הסיפור הזה, כשישקע האבק, ישראל צריכה לחשוב מחדש על המדיניות שלה כלפי סין"

דור לוינטר | 19 באוקטובר 2023 | חדשות | 4 דק׳

"היום מקובל לומר – מה שהיה לא יהיה עוד. גם בהיבט של יחסי ישראל-סין אני חושבת שמה שהיה לא יהיה עוד"

"ישראל נמצאת כעת בשעת צרה אמיתית. מרצחים שפלים חדרו לשטחה, אנסו, רצחו וחטפו קשישים, נשים, ילדים ותינוקות בביתם. לא מדובר בשדה קרב ובהתעמתות בין צבאות, אלא בפעילות טרור מזוויעה, שהעולם כולו הזדעזע ממנה. טוב, כמעט כולם. ישנן מדינות שהזדעזעו פחות – סין, למשל", כתבה ב-12 באוקטובר גליה לביא, חוקרת יחסי ישראל-סין במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) וסגנית ראש המרכז למדיניות ישראל-סין ע"ש דיאן וגילפורד גלייזר.

"הודעת דובר משרד החוץ הסיני הייתה לקונית כתמיד ודיברה על רגיעה של 'כל הצדדים'. [...] היא לא הזכירה את חמאס בשמו ובאותה מידה הייתה יכולה להיות מכוונת כלפי ישראל שהחלה בתקיפות בעזה. שגרירות ישראל בסין, שהעזה לכתוב פוסט ברשת החברתית הסינית Weibo בו ציינה שהיא מצפה גם מסין לגנות את חמאס, זכתה באופן מידי לאלפי תגובות נאצה ואנטישמיות מצד סינים. הצנזורה הסינית לא הפריעה להם להמשיך בהשתלחותם, עד שהפוסט נחסם לתגובות. [...] גם העיתונות הסינית המשיכה באותו קו, הרואה בפעולת הטרור הנפשעת חלק מ'קונפליקט בין מדינות'. יתרה מכך, חוקרים סינים אף מינפו את האירוע כדי לצאת נגד ארה"ב ש'מתדלקת את המצב', לדבריהם".

לביא סיימה במילים: "חשוב להבהיר ולהזכיר - סין היא מעצמה גדולה וחשובה כלכלית, אבל היא לא חברה של ישראל".

ג'אנג ג'ון, שגריר סין לאו"ם, דצמבר 2022 | צילום: ED JONES/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

סקר חדש בבריטניה: יותר מ-60% מהמוסלמים במדינה לא מחזיקים בדעה שלילית כלפי חמאס

קרן זריהן

הסקר נערך על ידי אגודת הנרי ג'קסון (HJS), מכון חשיבה לא מפלגתי למדיניות חוץ וביטחון לאומי שבסיסו בבריטניה. הסקר בדק גם כמה מהציבור סבור שחמאס ביצע רצח ואונס ב-7 באוקטובר והאם לישראל יש הזכות להתקיים כמדינה יהודית 

שתפו: