כניסה
הרשמה לניוזלטר

ארה”ב אפשרה “לעשרות ואלפי טרוריסטים להיכנס לארצנו”, אמר טראמפ. “אנחנו בסכנה חמורה של כניסה למלחמת עולם שלישית”

קרן זריהן | 10 באוקטובר 2023 | חדשות | 1 דק׳

טראמפ: יש קשר בין המהגרים שנכנסים לארה”ב לבין אותם אנשים “שזה עתה תקפו את ישראל”

ב-9 באוקטובר טען נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ כי יש קשר בין הכניסה המאסיבית של מהגרים לתוך ארה"ב, שהם על פי טראמפ גברים צעירים בגיל צבא שלא עברו בדיקה מדוקדקת, לבין המתקפה בסגנון "פרל הארבור" על ידי חמאס. הוא התייחס למהגרים כאל "חלק מאותם אנשים שזה עתה תקפו את ישראל" ואמר כי על פי מדיניות הגבולות של הממשל הנוכחי, ארה"ב אפשרה "לעשרות ואלפי טרוריסטים להיכנס לארצנו" (קראו כאן עוד על נושא כניסת חשודים מרשימת מעקב הטרור לארה"ב). טראמפ אמר את הדברים במהלך אירוע קמפיין בחירות שהתקיים בניו המפשייר.

באותו אירוע הסביר טראמפ כי המתקפה המזעזעת והאכזרית של מחבלי חמאס על אזרחים ישראלים בסוף השבוע היא בעלת מאפיינים של מלחמת עולם שלישית והזהיר מפני מלחמה כזאת: "אנחנו בסכנה חמורה של כניסה למלחמת עולם שלישית. יהיה מדובר בהשמדת העולם. זה הדבר האמיתי". בהתייחס למתקפה המתמשכת של הקרמלין על אוקראינה ולזירות המלחמה בישראל ובעזה, הוא אמר כי אף שפיכות דמים לא הייתה מתרחשת בפיקודו וטען כי הוא "יעצור את מלחמת העולם השלישית" אם ייבחר מחדש.

בנוסף, טראמפ העלה את נושא מצבור הנשק הצבאי האדיר שהממשל הנוכחי השאיר אחריו באפגניסטן (לאחר יציאתו ממנה). מכון המחקר "המועצה ליחסי חוץ של ארה"ב" פרסם מאמר ב-9 באוקטובר בו הוא מזהיר כי לחמאס יש קשרים פוטנציאליים עם הטליבאן, אשר תפס את הציוד הצבאי האמריקני בשווי 7 מיליארד דולר שנותר מאחור בנסיגת ממשל ביידן ב-2021 מאפגניסטן.

צילום: Scott Eisen/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: