כניסה
הרשמה לניוזלטר

עצרת מחאה התקיימה היום בתל אביב בקריאה מוסרית ברורה לעצור את הרדיפה האכזרית

אורן שלום | 20 ביולי 2023 | חדשות | 3 דק׳

"העדויות לא נותנות מנוח לאף בן אנוש הגון" – 24 שנה לרדיפת מתרגלי הפאלון גונג בסין

ב-20 ביולי 1999, בדיוק היום לפני 24 שנה, החלה המפלגה הקומוניסטית הסינית ברדיפה אכזרית כלפי מתרגלי "פאלון גונג" (פאלון דאפא) בסין – שיטה לשיפור עצמי באמצעות התאמה לעקרונות אמת, חמלה וסובלנות, לצד תרגילי מדיטציה שלווים.

מנהיג המפלגה הקומוניסטית הסינית דאז, ג'יאנג דזה-מין, פתח ברדיפה מרושעת נגד מתרגלי השיטה, שכללה מוות בעינויים וקצירת איברים (הוצאה בכפייה של איבריהם ומכירתם בשוק השתלות האיברים המקומי). על פי הערכות 70 עד 100 מיליון מתרגלים היו נתונים לרדיפה בסין. קראו כאן עוד על רדיפת מתרגלי הפאלון גונג בסין ועל הרקע ההיסטורי לכך.

סיפור הרדיפה מציג שני צדדים. מצד אחד אנשים החיים על פי העקרונות "אמת, חמלה, סובלנות" – הם מנסים לשפר את טוב ליבם ולהדגיש את המוסר. ומן הצד שני, המפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) השולטת בסין בכוח הזרוע, ולא בוחלת בשום אמצעי.

כדי לציין את הרדיפה האכזרית הנמשכת כבר 24 שנה, נערכה היום מול שגרירות סין בת"א עצרת שיזמו מתרגלי השיטה בישראל. הרב שלמה אבינר שלח מכתב שכתב והוקרא בעצרת: "אנחנו לא יכולים לשבת בשקט כאשר קבוצה זו בסין עוברת כבר זמן רב התעללויות נוראיות על ידי השלטון: רדיפות שונות, תעמולה אכזרית נגדם, מאסרים שרירותיים, מחנות ריכוז, מוות, וקצירת איברים, מכירת איברים להשתלה הגובים את מחיר חייהם. מה פשעם ומה חטאם? הם אינן מתיישרים לפי הקו הסיני. הם עוסקים במדיטציה, תרגילי אנרגיה, פילוסופיה מוסרית, של אמת, חמלה וסבלנות. כמובן, זה מאוד מרגיז את סין האתאיסטית החומרנית".

ד"ר עוז גוטרמן מאוניברסיטת בר אילן, נאם ואמר: "אני מנסה להבין את המנגנון הנפשי שמאפשר לאנשים לקחת חלק בקצירת איברים ורצח. […] מה המנגנון הנפשי שמאפשר לדכא את החמלה?". הוא הוסיף כי "מי שלא דיבר כשהנאצים רדפו את היהודים, הנאצים הגיעו לפתח ביתו. מי שלא פוצה פה כשהמפלגה הקומוניסטית הסינית רודפת את מתרגלי הפאלון גונג, בסוף הקומוניסטים יגיעו אל פתח ביתו […] אני לא מתרגל פאלון גונג, אבל לא צריך לתרגל כדי לראות שהמתרגלים הם אור באפילה. הם חושפים את האופן שבו הקומוניזם מסכן את החופש שלנו, ואת הבריאות שלנו".

חבר הכנסת והשר לשעבר לענייני חברה ותפוצות, הרב מיכאל מלכיאור כתב: "אנו מצהירים, כבני העם היהודי וכבני אנוש, הפסיקו את הרדיפות של מיליוני אזרחים סינים! הפסיקו את הרדיפה של מתרגלי פאלון גונג, את הרדיפה של הטיבטים, את הרדיפה של האויגורים, את הרצח, את קצירת האיברים. העדויות לא נותנות מנוח לאף בן אנוש הגון".

הרב ד"ר מיכאל אברהם (אונ' בר אילן), שלח מכתב שהוקרא בעצרת, בו כתב בין היתר כי הוא "קורא לממשלות העולם ולקהילייה הבינלאומית לנקוט צעדים מעשיים בכדי למנוע את המעשים הללו. אל לנו להירתע מפני העוצמה, ולא להיכנע לאינטרסים הצרים. ישנן תופעות ויש רגעים שבהם עלינו להתעלות מעל כל אלה".

מנכ"ל מגזין אפוק, דור לוינטר, שנשא דברים בעצרת ציין כי "השקרים של המק״ס נחשפו, ואנחנו גאים לקחת חלק בחשיפתם. בזכות הנחישות של מתרגלי הפאלון גונג שעמדו נגד אחת מממשלות הטרור הדיקטטוריות האכזריות ביותר בהיסטוריה, ובזכות חוקרים ועיתונאים אמיצים כמו אלו של האפוק טיימס, והאנשים הטובים שהתאספו כאן היום – האמת עירומה גם בפני כל אנשי העולם, וגם בפניכם עצמכם".

מאז שהוקם מדווח מגזין אפוק על הרדיפה נגד מתרגלי השיטה. השבוע דיווחנו על מכתב של איגוד הרופאים והמנתחים האמריקני הקורא לממשלת ארה"ב ולרופאים אמריקנים לעשות כל שביכולתם כדי לעצור את קצירת האיברים מאנשים חיים בסין – קראו כאן את הכתבה המלאה.

עצרת לציון 24 שנים לרדיפת מתרגלי הפאלון גונג בסין ב-20 ביולי 2023 | צילום: מגזין אפוק

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
חיל האוויר תקף במרחב ממנו שוגרה רקטה אמש לעבר שדרות

צוות מגזין אפוק

במהלך הלילה הותקפו מספר מטרות טרור במרכז הרצועה

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: מקומה הטבעי של הנהגת חמאס הוא בירדן ולא בקטאר

דורון פסקין

אבו מרזוק אמר את הדברים בריאיון לערוץ חדשות איראני. "כל השמועות על זה שנעבור לעיראק, סוריה, טורקיה ומדינות אחרות זה כדי ליצור אווירה בתקשורת שתפעיל לחץ על הקטארים"

ראש עיריית איסטנבול: כל ארגון שמבצע את פעולות הטרור שחמאס ביצע הוא ארגון טרור

דורון פסקין

ראש עיריית איסטנבול, אכרם אימאמאולו, אמר את הדברים בריאיון לרשת CNN. אימאמאולו הוא מבקר חריף של הנשיא ארדואן ונחשב למועמד מרכזי להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות טורקיה

שרי החוץ של סעודיה וארה"ב: רוב העבודה נעשתה – קרובים להסכם הגנה בין המדינות

דורון פסקין

מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ הסעודי התייחסו להסכם ביטחוני אפשרי בין המדינות. בלינקן התייחס גם לפעולה אפשרית ברפיח: "עדיין לא ראינו תוכנית שנותנת לנו ביטחון שניתן להגן על אזרחים ביעילות"

האם יוצאו צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים בישראל? 

יוני בן מנחם

גובר החשש שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא בקרוב צווי מעצר נגד בכירים בישראל. גורמים מדיניים בכירים בירושלים מזהירים מפני ההשלכות האפשריות

סמוטריץ׳ לנתניהו: אם חלילה תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום

צוות מגזין אפוק

שר האוצר פרסם הצהרה מוקלטת בה הזהיר את ראש הממשלה נתניהו מפני העסקה שעל הפרק ודחיית ההחלטה לכיבוש רפיח

שתפו: