כניסה
הרשמה לניוזלטר

אילון מאסק מתכנן להקים מעבדה שתייצר אלטרנטיבה ל-ChatGPT, הבינה המלאכותית שפיתחה חברת OpenAI, על פי דיווח באתר חדשות הטכנולוגיה The Information. "מאסק פנה בשבועות האחרונים לחוקרי בינה מלאכותית כדי להקים מעבדת מחקר חדשה", מציין הדיווח

צוות מגזין אפוק | 5 במרץ 2023 | חדשות | 2 דק׳

האם אילון מאסק מתכנן לפתח בינה מלאכותית אנטי פרוגרסיבית?

אילון מאסק מתכנן להקים מעבדה שתייצר אלטרנטיבה ל-ChatGPT, הבינה המלאכותית שפיתחה חברת OpenAI, על פי דיווח באתר חדשות הטכנולוגיה The Information. "מאסק פנה בשבועות האחרונים לחוקרי בינה מלאכותית כדי להקים מעבדת מחקר חדשה", מציין הדיווח. מאסק עצמו ייסד את OpenAI ב-2015 ועזב אותה ב-2018 לאחר אי הסכמות עם ההנהלה. הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שבשבוע שעבר הביע מאסק ביקורת על OpenAI ואמר כי "OpenAI נוצרה כחברת קוד פתוח, ללא מטרות רווח (ולכן קראתי לה Open AI), כדי לשמש משקל נגד לגוגל, אך כעת היא הפכה לחברה עם קוד סגור למטרת רווח מקסימלי, הנשלטת הלכה למעשה על ידי מיקרוסופט. ממש לא מה שהתכוונתי".

בדצמבר 2022 צייץ מאסק בטוויטר כי "הסכנה באימון הבינה המלאכותית להיות Woke – או במילים אחרות – לשקר – היא קטלנית". ובנובמבר כתב: "וירוס ה-Woke התודעתי חדר ביסודיות לתעשיית הבידור ודוחף את הציוויליזציה שלנו לעבר התאבדות. צריך להיות נרטיב נגד". ב-Woke הכוונה לשינויים פרוגרסיביים המתרחשים בימים אלה בזהות, בשפה ובתרבות המערב. דבריו של מאסק הובילו מספר אתרי טכנולוגיה לשער כי המיליארדר ככל הנראה ירצה ליצור בינה מלאכותית שהיא "Anti-woke".

בחודש שעבר השתתף מאסק בפסגה בדובאי (World Government Summit) שהפגישה מנהיגי מדינות לדיונים בנושא תהליכים טכנולוגיים ומדיניות ממשלתית, בין היתר. מאסק אמר בוועידה כי "אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעתיד הציוויליזציה הוא בינה מלאכותית [..] היא יכולה להיות גם חיובית וגם שלילית והיא מביאה איתה הבטחה גדולה ויכולת מצוינת, אבל עם זה באה גם סכנה גדולה".

אילון מאסק בכנס בוושינגטון די.סי | Win McNamee/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מחבל הג'יהאד האסלאמי מודה: אנסתי ישראלית בטבח ה-7 באוקטובר

אורן שלום

תיעוד קשה לצפייה מחדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין

צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול במרחב אל אמל ובבית החולים שיפאא'

צוות מגזין אפוק

מצה"ל נמסר כי מתחילת הפעילות בשיפאא' חוסלו במרחב בית החולים כ-200 מחבלים

מוחמד טקוש – האיש של סינוואר ונסראללה בלבנון

דורון פסקין

ארגון הטרור הלבנוני "אלג'מאעה אלאסלאמיה" החל את דרכו כארגון קטן בעל פרופיל נמוך. יחיא סינוואר וחסן נסראללה – זיהו את ההזדמנות להפוך את הארגון השולי הזה לכלי שרת בידם, שבבוא העת ישמש לתקיפת ישראל מדרום לבנון

שלושה פצועים מפיגוע ירי בכביש 90

צוות מגזין אפוק

מחבל פתח באש לעבר שני כלי רכב סמוך לעוג'ה

צה"ל הודיע על לוחם בחטיבת גבעתי שנפל בקרבות ברצועת עזה

אורן שלום

סמ״ר ניסים כחלון נפל בקרב בדרום רצועת עזה

הצעת חוק לסגירת ערוץ זר שפועל נגד המדינה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

אורן שלום

שר התקשורת: "אנחנו בשעת מלחמה ויש דרישות ביטחוניות שמכריחות אותי לפעול"

שתפו: