כניסה
הרשמה לניוזלטר

ממשלת ויילס הודיעה שתוכניות בניית כבישים בוויילס בוטלו ולא יתחדשו, אלא אם יעמדו בתנאים מחמירים של תכנית "נטו אפס" – אפס פליטות גזי חממה

צוות מגזין אפוק | 17 בפברואר 2023 | קצרים | 2 דק׳

מדיניות סביבתית: ממשלת ויילס הולכת לקצה ומבטלת תוכניות לבניית כבישים גדולים שלא עומדים במדיניות "נטו אפס"

ממשלת ויילס הודיעה שתוכניות בניית כבישים בוויילס בוטלו ולא יתחדשו, אלא אם יעמדו בתנאים מחמירים של תכנית "נטו אפס" – אפס פליטות גזי חממה. ההודעה פורסמה ביום ג' האחרון על ידי סגן השר לשינויי אקלים לי ווטרס, שאמר שכל הפרויקטים הקשורים לתשתיות חייבים כעת "להפחית את פליטת הפחמן ולתמוך במעבר לתחבורה ציבורית, הליכה ורכיבה על אופניים". פרויקטים הגורמים לעלייה בפליטות הפחמן, להגדלת מספר המכוניות בכבישים ואף להעלאת מהירויות כלי הרכב, ייפסלו מראש. ווטרס הדגיש כי שינויים אלו מציבים את "שינוי האקלים בלב קבלת ההחלטות" התחבורתיות של ויילס.

ההודעה הגיעה בעקבות סקירה בת שנה של צוות סקירת הכבישים הוולשי שהוקם בספטמבר 2021, בהובלת ד"ר לין סלומן, במהלכה הושהו 55 פרויקטים במטרה לבחון אותם מחדש. ד"ר סלומן כתבה בנייר עמדה שפרסמה כי "עלינו להכיר בכך שמכוניות חשמליות אינן מספיקות" וש"יעדי אקלים דורשים שהשימוש במכוניות יופחת במינימום של 20 אחוז, ואולי אף עד 60 אחוז".

האף אלגר, מנהל ארגון Friends of the Earth Cymru (ארגון העוסק בקידום קמפיינים לאיכות הסביבה בוויילס) אמר כי "עלינו לשבור את המעגל של בניית כבישים נוספים למכוניות נוספות – זה ייצור רק עוד עומס, יהפוך את האוויר שלנו למזוהם יותר ויגדיל את הפליטות [פחמן] שהורסות את הסביבה שלנו".

לעומת זאת, נשמעו גם קולות שמתנגדים למהלך. מנהיג המפלגה השמרנית של ויילס, אנדרו דייויס, כינה את המהלך "טירוף מוחלט" והוסיף בציניות: "שרי העבודה בסנד (הפרלמנט הוולשי) לא יבנו כבישים חדשים בוויילס כי אלו 'יגרמו לביקוש'. הרי עידוד תיירות נכנסת ועידוד כניסת כסף לכלכלה שלנו זה ללא ספק דבר רע".

בן קוטם, ראש פדרציית העסקים הקטנים של ויילס, אמר כי להחלטה "בלי ספק יש השלכות מרחיקות לכת על הגישה של ממשלת ויילס בנוגע להשקעות עתידיות בתשתיות". הוא הסביר כי "המציאות עבור רוב העסקים הקטנים היא שעדיין קיימת תלות הכרחית בתחבורה מבוססת כבישים. אנחנו יודעים שיש התעניינות ונקיטת פעולה משמעותיים בקרב עסקים קטנים ביוזמות הקשורות בשימוש נטול פחמן ובמעבר לתחבורה פחותת פחמן, אבל זה אומר שכבישים עדיין ישחקו חלק חשוב בפיתוח הכלכלה".

בן פייל, מייסד שותף של הבלוג Climate Resistance, אמר לעיתון "האפוק טיימס" כי "כל מי שהיה בויילס, יודע, ויילס צריכה כבישים". הרעיון שאתה יכול להגיע לכל המקומות היפים והנפלאים האלה [שבוויילס] באמצעות תחבורה ציבורית הוא בדיחה". פייל טען כי עקב תוכנית "נטו אפס", מערכת היחסים בין ממשלות לאזרחים השתנתה והוסיף: "הם שמים את האג'נדה האידיאולוגית שלהם לפני הצרכים והרצונות של אנשים, וזה יגיע לנקודת שבירה בשלב מסוים".

פייל הוסיף שלא התקיים דיון ציבורי על ה"נטו אפס", למרות שהוא מאמין שאנשים היו מצביעים נגדה אם הייתה ניתנת להם ההזדמנות ובנוסף הם היו מבינים שזו "השלטת אג'נדה אידיאולוגית רדיקלית לשינוי החברה".

מדיניות סביבתית: ממשלת ויילס הולכת לקצה ומבטלת תוכניות לבניית כבישים גדולים שלא עומדים במדיניות "נטו אפס"

ממשלת ויילס הודיעה שתוכניות בניית כבישים בוויילס בוטלו ולא יתחדשו, אלא אם יעמדו בתנאים מחמירים של תכנית "נטו אפס" – אפס פליטות גזי חממה

צוות מגזין אפוק | 17 בפברואר 2023 | קצרים | 2 דק׳

דגל ויילס | קרדיט: Shutterstock.com

ממשלת ויילס הודיעה שתוכניות בניית כבישים בוויילס בוטלו ולא יתחדשו, אלא אם יעמדו בתנאים מחמירים של תכנית "נטו אפס" – אפס פליטות גזי חממה. ההודעה פורסמה ביום ג' האחרון על ידי סגן השר לשינויי אקלים לי ווטרס, שאמר שכל הפרויקטים הקשורים לתשתיות חייבים כעת "להפחית את פליטת הפחמן ולתמוך במעבר לתחבורה ציבורית, הליכה ורכיבה על אופניים". פרויקטים הגורמים לעלייה בפליטות הפחמן, להגדלת מספר המכוניות בכבישים ואף להעלאת מהירויות כלי הרכב, ייפסלו מראש. ווטרס הדגיש כי שינויים אלו מציבים את "שינוי האקלים בלב קבלת ההחלטות" התחבורתיות של ויילס.

ההודעה הגיעה בעקבות סקירה בת שנה של צוות סקירת הכבישים הוולשי שהוקם בספטמבר 2021, בהובלת ד"ר לין סלומן, במהלכה הושהו 55 פרויקטים במטרה לבחון אותם מחדש. ד"ר סלומן כתבה בנייר עמדה שפרסמה כי "עלינו להכיר בכך שמכוניות חשמליות אינן מספיקות" וש"יעדי אקלים דורשים שהשימוש במכוניות יופחת במינימום של 20 אחוז, ואולי אף עד 60 אחוז".

האף אלגר, מנהל ארגון Friends of the Earth Cymru (ארגון העוסק בקידום קמפיינים לאיכות הסביבה בוויילס) אמר כי "עלינו לשבור את המעגל של בניית כבישים נוספים למכוניות נוספות – זה ייצור רק עוד עומס, יהפוך את האוויר שלנו למזוהם יותר ויגדיל את הפליטות [פחמן] שהורסות את הסביבה שלנו".

לעומת זאת, נשמעו גם קולות שמתנגדים למהלך. מנהיג המפלגה השמרנית של ויילס, אנדרו דייויס, כינה את המהלך "טירוף מוחלט" והוסיף בציניות: "שרי העבודה בסנד (הפרלמנט הוולשי) לא יבנו כבישים חדשים בוויילס כי אלו 'יגרמו לביקוש'. הרי עידוד תיירות נכנסת ועידוד כניסת כסף לכלכלה שלנו זה ללא ספק דבר רע".

בן קוטם, ראש פדרציית העסקים הקטנים של ויילס, אמר כי להחלטה "בלי ספק יש השלכות מרחיקות לכת על הגישה של ממשלת ויילס בנוגע להשקעות עתידיות בתשתיות". הוא הסביר כי "המציאות עבור רוב העסקים הקטנים היא שעדיין קיימת תלות הכרחית בתחבורה מבוססת כבישים. אנחנו יודעים שיש התעניינות ונקיטת פעולה משמעותיים בקרב עסקים קטנים ביוזמות הקשורות בשימוש נטול פחמן ובמעבר לתחבורה פחותת פחמן, אבל זה אומר שכבישים עדיין ישחקו חלק חשוב בפיתוח הכלכלה".

בן פייל, מייסד שותף של הבלוג Climate Resistance, אמר לעיתון "האפוק טיימס" כי "כל מי שהיה בויילס, יודע, ויילס צריכה כבישים". הרעיון שאתה יכול להגיע לכל המקומות היפים והנפלאים האלה [שבוויילס] באמצעות תחבורה ציבורית הוא בדיחה". פייל טען כי עקב תוכנית "נטו אפס", מערכת היחסים בין ממשלות לאזרחים השתנתה והוסיף: "הם שמים את האג'נדה האידיאולוגית שלהם לפני הצרכים והרצונות של אנשים, וזה יגיע לנקודת שבירה בשלב מסוים".

פייל הוסיף שלא התקיים דיון ציבורי על ה"נטו אפס", למרות שהוא מאמין שאנשים היו מצביעים נגדה אם הייתה ניתנת להם ההזדמנות ובנוסף הם היו מבינים שזו "השלטת אג'נדה אידיאולוגית רדיקלית לשינוי החברה".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מפגינים לבנונים ניסו להסתער על מטה הממשלה בביירות. מה ההשלכות?

אורן שלום

מאות מפגינים לבנונים ניסו ברביעי לפרוץ את הגדר המובילה למטה הממשלה במרכז העיר ביירות. בתגובה, כוחות...

המל"ט האמריקני שהופל לים: הפנטגון פרסם סרטון של רגע הפגיעה בו

צוות מגזין אפוק

בווידאו ששוחרר על ידי צבא ארה"ב נראה מטוס סוחוי (Su-27) מתקרב למל"ט ריגול אמריקני (MQ-9) שטס מעל הים השחור,...

הרגולטור האמריקני באזהרה לטיקטוק: אם האפליקציה לא תיפרד מחברת האם הסינית שלה – הוא עשוי לאסור על שימוש בה בארה"ב

צוות מגזין אפוק

הרגולטור האמריקני על השקעות זרות באמריקה (CFIUS) הוציא...

מדוע החליטה רוסיה להפיל מל"ט אמריקני מעל הים השחור?

צוות מגזין אפוק

צבא ארה"ב הודיע אתמול כי מטוס קרב רוסי התנגש במל"ט אמריקני במרחב הבין-לאומי מעל הים השחור וגרם לו להתרסק. "שני...

שי ג'ין-פינג וזלנסקי מתכננים לשוחח בווידאו, לראשונה מאז תחילת המלחמה. מה המטרה? פרשנות

צוות מגזין אפוק

נשיא סין, שי ג'ין-פינג, ומנהיג אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתכננים לשוחח בווידאו, במה...

האינטרסים שמאחורי ההסכם בין סעודיה לאיראן. פרשנות

איל לוינטר

ב-10 במארס הסכימו סעודיה ואיראן לשחזר את היחסים הדיפלומטיים ביניהן במסגרת הסכם שנחתם בבייג'ינג, סין. על פי אירנ"א,...

ראש ה-CDC לשעבר: סביר יותר להניח שנגיף הקורונה הגיע ממעבדה בסין, מאשר ממקור טבעי

צוות מגזין אפוק

על פי העדויות הזמינות כיום, טוען ד"ר רוברט רדפילד, לשעבר מנהל המרכזים האמריקנים לבקרת מחלות...

טיפולים לשינוי מין אצל ילדים בישראל – האם הם מחריפים את מצבם הבריאותי?

חדשות NTD ישראל

"שמעתי הרבה מאוד עדויות, שברגע שמטפלים בסימפטומים הפסיכולוגיים האלה, אז הדיספוריה המגדרית...

שתפו: