כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתקשורת המערבית דווח אתמול כי התובע הכללי של איראן, מוחמד ג'פער מונתאזרי, הודיע על פירוק "משטרת…

צוות מגזין אפוק | 5 בדצמבר 2022 | חדשות | 2 דק׳

איראן פירקה את משטרת המוסר? לא ממש. וגם לאן נעות המחאות (פרשנות)

בתקשורת המערבית דווח אתמול כי התובע הכללי של איראן, מוחמד ג'פער מונתאזרי, הודיע על פירוק "משטרת המוסר" של איראן, כשלושה חודשים לאחר פרוץ הפגנות המחאה על מותה של מהסא אמיני. אמיני נעצרה בספטמבר על ידי משטרת המוסר בטהרן בגין הפרה של תקנות החיג'אב, וזמן קצר לאחר מכן היא מתה (משפחתה טענה שמותה נגרם עקב מכות). משטרת המוסר היא כוח שתפקידו לבצע מעצרים של אזרחים המפירים, בין היתר, את קוד הלבוש האיסלאמי.

עם זאת, עד עתה לא יצאה הצהרה רשמית של המשטר האיראני ואין אינדיקציה ברורה לכך שאכן תפורק משטרת המוסר. למעשה מונתאזרי, שהודיע על פירוק משטרת המוסר, אינו אחראי על משטרת המוסר, ובהמשך דבריו הוסיף כי מערכת המשפט תמשיך לנטר את ההתנהגות של הציבור, רמז לכך שתקנות החיג'אב אולי לא ישתנו, ורק הסיורים המשטרתיים יפחתו. מוקדם יותר אמר מונטאזרי כי הפרלמנט ו"המועצה העליונה של מהפכת התרבות" עשויים להכריז על דעתם בסוגיית החיג'אב בתוך שבועיים.

בינתיים נמשכות המחאות ברחבי איראן. על פי הערכות, כ-50 מאנשי כוחות הביטחון של איראן וכ-448 אזרחים נהרגו מאז שהחלו המחאות. חלק מהמפגינים דורשים שינויים הדרגתיים במדיניות החברתית של ממשלת איראן וביחס לנשים, כולל ליברליזציה של קוד הלבוש הנוקשה שהוביל למעצרה של אמיני. אחרים קוראים לשינוי כולל של שיטת הממשל, בטענה שהתיאוקרטיה האסלאמית של איראן אינה מייצגת עוד את האינטרסים של האיראנים.

OLIVIER DOULIERY/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
רכבו של בן גביר התהפך; לשכת השר: "הוא חש בטוב ובהכרה"

צוות מגזין אפוק

ממשטרת ישראל נמסר כי בוחני התנועה של מחוז מּרכז פתחו בבדיקת נסיבות התאונה

חשד לפיגוע דקירה ברמלה; הדוקר נוטרל

צוות מגזין אפוק

כוחות משטרה גדולים בדרכם למקום. הרקע והנסיבות בבדיקה

דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על יחידות בצה"ל

דורון פסקין

על פי דיווח ברשת ABC, מזכיר המדינה בלינקן שלח ליו"ר בית הנבחרים מכתב בו הודיע כי לא יוטלו סנקציות בגלל שישראל טיפלה בבעיות שעלו

סוכל ניסיון פיגוע בחוות מכוך שבחטיבת בנימין

צוות מגזין אפוק

שני מחבלים הגיעו לחווה כשבידם גרזן וברכבם נמצאו גרזנים נוספים וסכינים 

למרות הסנקציות: עלייה בייצוא הגרמני לאיראן

דורון פסקין

העיתון הגרמני דר שפיגל מדווח שהייצוא לאיראן עלה בתחילת 2024 ב-22% בהשוואה לשנה הקודמת, למרות הסנקציות המסחריות שהטיל עליה האיחוד האירופי

אזרח ישראלי נהרג כתוצאה מירי נ"ט להר דב

צוות מגזין אפוק

צה"ל תקף בתגובה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

שתפו: