כניסה
הרשמה לניוזלטר

מלכות יופי רבות קראו ל”שלום עולמי”, אך סארה עידאן היא מלכת יופי מזן חדש. “הגיע הזמן שמוסלמים כמוני, מוסלמים שבאמת יודעים מהו גודל הסכנה של האסלאם הרדיקלי, ירימו את קולם”

יאן יקיאלק | 7 בדצמבר 2023 | חברה והיסטוריה | 8 דק׳

“מלכת היופי של סדאם” שהפכה לשגרירה המפתיעה של ישראל

סארה עידאן נולדה בעיראק ב-1990 – תקופה בה הדיקטטורה של סדאם חוסיין הייתה בשיאה. "כל המדינה עברה אינדוקטרינציה של מפלגת הבעת'", היא נזכרת. "בכל יום שמענו את סדאם בטלוויזיה אומר 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל'. זה היה גם בבתי הספר ובגרפיטי ברחובות. בכל מקום הייתה תעמולה נגד ארה"ב וישראל. במקום לומר 'בוקר טוב' היינו אומרים: 'יחי סדאם חוסיין מנהיג עיראק', זאת הייתה הברכה שלנו אחד לשני בכיתה. כשהרמנו את הדגל, בכל יום חמישי, היינו צריכים לשיר את השירים על שחרור פלסטין והבסת ישראל. זאת הייתה תקופה מטורפת".

זו הייתה גם תקופה שעיראק הייתה תחת סנקציות אמריקניות. "החיים לא היו קלים. היו לנו זמנים קצובים לחשמל, זמנים קצובים למים. היו ימים בהם לא היה לנו חשמל או מים ולכן היינו חייבים לאגור. ומעל לכל זה, לא היה חופש ביטוי ומחשבה, כל דבר שהיית אומר נגד סדאם היה מכניס אותך לצרות. אפילו אם ילד היה מספר בדיחה על סדאם, היו מדווחים על כך לשירות החשאי, והם היו הולכים למשפחה וחוקרים אותה למה הילד שלה מספר בדיחות על סדאם.

"בכל רחוב היה בכיר ממשטרו של סדאם. הייתה לו רשימה של כל המשפחות, הוא ידע כמה בני משפחה יש בכל בית, באיזו שנה הם נולדו ובמה הם עוסקים. הם נהגו להגיע אלינו בכל חודש, לבדוק ולדבר איתנו".

Miss Iraq

שתפו: