כניסה
הרשמה לניוזלטר

הוא פתר כ-2,000 תעלומות רצח ומומחים מכנים אותו "החוקר הפורנזי הגדול ביותר של אמריקה במאה ה-20". ספר חדש מתחקה אחר הקרימינולוג שהפך את חקר הפשע מתחום המתבסס על ראיות נסיבתיות וניחושים למדע מדויק

רועי בהריר | 12 ביולי 2020 | חברה והיסטוריה | 12 דק׳

מי היה השרלוק הולמס האמריקני?

ב-1 בדצמבר 1903 יצא לאקרנים המערבון האילם מבית אולפני אדיסון: "שוד הרכבת הגדול". הסרטון בן עשר הדקות הופק ובוים בידי אדווין סטנטון פורטר בתקציב של 150 דולר והיה שובר הקופות הגדול ביותר בארצות הברית במשך 12 שנים (עד "לידתה של אומה"). תקציר העלילה: ארבעה שודדים משתלטים על רכבת, פורצים לכספת שבקרון הדואר בעזרת דינמיט, הורגים את אחד מנהגי הקטר, מאלצים את הנוסעים לרדת וגונבים את חפציהם. הסוף, כמובן, טוב: עובדי תחנת הרכבת המקומית הורגים את השודדים במהלך קרב יריות ומשיבים לנוסעים את רכושם.

האחים יו, ריי ורוי לבית ד'אוטרמונט (DeAutremont) גדלו, כמו מיליוני אמריקנים אחרים, על הסרט ועל מערבוני השודדים שנוצרו בעקבות הצלחתו הכבירה. עשרים שנים לאחר צאת הסרט, ב-11 באוקטובר 1923, הם ישבו על סלע גדול בסמוך לצריף שבו גרו באזור הרי סיסקיו, על הגבול שבין אורגון לקליפורניה, והשקיפו אל פתח מנהרה שדרכה עובר תוואי תלול של מסילת רכבת. על פי מידע חסוי שהגיע לאוזניהם, הרכבת שאמורה לעבור בדקות הקרובות במנהרה, נושאת בקרון הדואר שלה זהב בשווי מיליון דולר.

[Shutterstock]

שתפו: