כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההסכם מעורר חשש מהתגברות ההשפעה האיראנית באזור

איל לוינטר | 10 באוקטובר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

ארה"ב חתמה על הסכם לנסיגת כוחותיה מעיראק. האם זה באמת יתרחש, ומה עשוי לשבש זאת | פרשנות

רקע

ב-8 בספטמבר הודיע שר ההגנה העיראקי, ת'אבת אל-עבאסי, כי עיראק וארה"ב הגיעו להסכם על נסיגת כוחות הקואליציה הבין-לאומית בראשות ארה"ב משטח עיראק. הנסיגה צפויה להתחיל בשנת 2025 ולהסתיים עד סוף 2026, אם כי לוחות זמנים מדויקים טרם פורסמו. ייתכן שחלק מהכוחות האמריקנים יישארו בתפקידי ייעוץ.

שר ההגנה העיראקי ציין כי שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, סבר שתקופה של שנתיים אינה מספיקה לנסיגה, אך עיראק דחתה את הבקשה להארכה. לדבריו, "עיראק אינה שואפת לנתק את יחסיה עם וושינגטון, אלא הניחה יסודות חלופיים למערכת היחסים הזו. אנו מעוניינים לפתח את הקשר עם ארה"ב בהתאם לעמדת הממשלה העיראקית".

בין השנים 2014 ל-2021, החזיקה הקואליציה בהובלת ארה"ב כוחות משמעותיים בעיראק לצורך הלחימה בדאע"ש והענקת סיוע טכני לצבא העיראקי. עם סיום המשימה נגד דאע"ש, ב-2021, היקף הכוחות צומצם, והיום, לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, שוהים בעיראק כ-2,500 חיילים אמריקנים שמטרתם לאמן את כוחות הביטחון העיראקיים ולהעניק להם סיוע צבאי.

היום שוהים בעיראק כ-2,500 חיילים אמריקנים שמטרתם לאמן את כוחות הביטחון העיראקיים ולהעניק להם סיוע צבאי | צילום: ALI AL-SAADI/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: