כניסה
הרשמה לניוזלטר

הנשיא ביידן דיבר על 30 אלף הרוגים פלסטינים חפים מפשע, אך אברהם ויינר, פרופ' לסטטיסטיקה ולמדע הנתונים מאוניברסיטת פנסילבניה, ופרופ' קובי מיכאל, לשעבר ראש אגף הפלסטינים במשרד לנושאים אסטרטגיים, טוענים שיש עם זה בעיה גדולה

כיצד משרד הבריאות בעזה מזייף את מספרי ההרוגים

בנאום "מצב האומה" שנשא בתחילת מארס הודיע בנחרצות נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי "יותר מ-30 אלף פלסטינים נהרגו, ורובם לא אנשי חמאס. [אלא] אלפים רבים של חפים מפשע, גברים, נשים וילדים". בריאיון לרשת MSNBC הוסיף הנשיא כי מניין ההרוגים "מנוגד למה שישראל מייצגת", והדגיש כי "אי אפשר שיהיו עוד 30 אלף פלסטינים הרוגים".

ביידן גם פרסם איחולים למוסלמים לרגל חודש הרמדאן. "ג'יל ואני שולחים את מיטב איחולינו ותפילותינו למוסלמים ברחבי ארצנו וברחבי העולם", אמר. עם זאת, ציין מיד, החג מגיע "ברגע של כאב עצום". "המלחמה בעזה גרמה לעם הפלסטיני סבל נוראי. יותר מ-30,000 פלסטינים נהרגו, רובם אזרחים, בהם אלפי ילדים".

דבריו של ביידן עוררו מיד דיון ציבורי בשאלה האם נשיא ארה"ב צריך לקבל כאמת מוחלטת את מספר ההרוגים שמספקים הפלסטינים, מהסיבה הפשוטה שהנתונים מגיעים ממשרד הבריאות בעזה הנשלט על ידי חמאס. אברהם ויינר, פרופ' לסטטיסטיקה ולמדע הנתונים בבית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה, החליט להצטרף לדיון, ולבדוק בעצמו את הנתונים, דווקא מתוך נקודת הנחה שהם נכונים. "התחלתי לבדוק אותם ושום דבר לא נראה הגיוני עבורי כסטטיסטיקאי. לא נראה שזה נכון", הוא אומר לנו בריאיון. "ביידן נותן לגיטימציה לנתונים שאינם אמיתיים. זה ברור לכל מי שמבין איך עובדים מספרים ואיך עובדת סטטיסטיקה".

מפגינים פרו פלסטינים בלונדון מציגים רשימה של הרוגים פלסטינים מאז פרוץ המלחמה. 3 בפברואר 2024 | Rod Olukoya Alamy Stock Photo

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: