כניסה
הרשמה לניוזלטר

ד"ר לורנצו וידינו, אחד המומחים הגדולים בעולם ל"אחים המוסלמים", טוען כי התנועה יצרה תשתית שלמה בחברה המערבית, ובמיוחד באירופה. "מה שעושים האחים המוסלמים במערב זו 'הנדסה חברתית'", הוא אומר

מאיה מזרחי | 10 בדצמבר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 14 דק׳

"האחים המוסלמים יוצרים את עבודת השטח לקיטוב החברה וליצירת נרטיב שאחר כך מוביל לטרור"

"אם לא ננצח את חמאס – אירופה הבאה בתור – ואז אתם", אמר בחודש שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בריאיון לרשת פוקס ניוז האמריקנית. דבריו של נתניהו הדהדו להפגנות הפרו-פלסטיניות ההמוניות שנערכו ברחבי אירופה וארה"ב, בהן השתתפו מאות אלפי בני אדם. רובם לא גינו את הטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר, ולעתים בדיוק להפך – גינו את ישראל ואף תמכו בחמאס. אך האם נתניהו באמת צודק שאירופה וארה"ב הן הבאות בתור? והאם זה באמת קשור לשאלה אם ננצח את החמאס או לא?

ד"ר לורנצו וידינו (Vidino), הנחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם לתנועת "האחים המוסלמים", ומנהל המרכז לקיצוניות באוניברסיטת וושינגטון, מכיר לעומק את הארגונים האסלאמיסטים הפרושים ברחבי אירופה וארה"ב, ויודע להעריך מה הם מתכננים. "בניסיון להבין איך עובדת תנועת האחים המוסלמים מבפנים ומה מניע אותה, ראיינתי אנשים שיצאו מהתנועה הזו. בהמשך חיברתי ספר על התנועה הזו במערב", הוא אומר. "מדובר בתנועה מתעתעת מאוד שהקימה תשתית בכל רחבי אירופה ומנסה לשנות את החברה המערבית באמצעות חיבור אליה. באמצעות כניסה למיינסטרים שלה. זו סכנה גדולה".

ד"ר וידינו מבחין בשלוש קטגוריות של ארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים הפרושים ברחבי אירופה וארה"ב. "הקטגוריה הראשונה הם הג'יהאדיסטים – דאע"ש, אל-קאעידה – ארגונים מסוכנים מאוד המתקיפים את המערב והפעילות שלהם אסורה. אלה ארגונים שאינם עומדים, להערכתי, לשנות את החברה המערבית, אלא רק להוות אתגר ביטחוני עבורה.

Vasileia Eleftheriadou

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: