כניסה
הרשמה לניוזלטר

ועדת הבריאות הלאומית בסין ממשיכה לייחס את התופעה לשילוב של פתוגנים שונים וידועים. ארגון הבריאות העולמי עוקב אחר המתרחש

קרן זריהן | 28 בנובמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

סין דוחקת בבתי החולים להרחיב את פעילותם כדי להתמודד עם העלייה במחלות הנשימה בקרב ילדים

בסוף השבוע דיווחנו כי מרכזי רפואת ילדים ברחבי סין מוצפים בחולים על רקע עלייה בהתפרצויות מחלות בדרכי הנשימה. ילדים רבים בסין נדבקו בדלקת ריאות, כשהם קודחים מחום ואף מראים תסמיני ריאות לבנות כפי שהופיעו בזיהומים חמורים של וירוס הקורונה באזורים שונים בסין (קראו כאן). כעת ועדת הבריאות הלאומית (NHC), גוף הבריאות הבכיר בסין, דוחקת בבתי חולים ברחבי סין להאריך את שעות השירות הרפואי ולהקים מרפאות נוספות, בשל העלייה במחלות בדרכי הנשימה בסין, שעוררה דאגות ברחבי העולם. דיווחים בתקשורת הסינית המקומית מראים שתורים ארוכים נוצרו בבתי חולים לילדים, וחלק מההורים דיווחו שהם המתינו עד שמונה שעות כדי להביא את ילדיהם לראות רופא.

במסיבת עיתונאים שקיימה ועדת הבריאות הלאומית ב-26 בנובמבר, הכירו פקידי הבריאות בכך שבתי החולים נמצאים בעומס יתר, והאיצו במרפאות המקומיות לשפר את יכולתן להסתגל למספר ההולך וגדל של חולים.

"יש לעשות מאמצים להגדיל את מספר המרפאות ואזורי הטיפול הרלוונטיים, להאריך את שעות השירות כראוי, ולחזק את הערבויות לאספקת תרופות", אמרה מי פנג, דוברת ועדת הבריאות הלאומית לכתבים, והוסיפה: "נחוץ לפעול כראוי למניעת מגיפות ולבקרה במקומות צפופים מרכזיים כמו בתי ספר, מוסדות לטיפול בילדים ובתי אבות, ולהפחית את זרם האנשים והביקורים".

ילדים והוריהם ממתינים בבית חולים לילדים, בייג'ינג, 23 בנובמבר 2023 | צילום: Jade Gao/AFP via Getty Images

שתפו: