כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנובמבר 2020 עלתה לכותרות פרשת המחשב הנייד של האנטר ביידן. עיתון ה"ניו יורק פוסט" חשף אימיילים…

איל לוינטר | 8 ביוני 2022 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

תחקיר מיוחד: פרשת האנטר ביידן, ג'ו ביידן, והקשרים עם הסינים

בנובמבר 2020 עלתה לכותרות פרשת המחשב הנייד של האנטר ביידן. עיתון ה"ניו יורק פוסט" חשף אימיילים שנמצאו במחשב שנשלח לתיקון בחנות בדלאוור באפריל 2019. בעל המחשב לא שילם עבור התיקון ולא חזר לדרוש את המחשב. האימיילים הראו התכתבויות בין האנטר ביידן לשותפיו העסקיים בסין, מרביתם מקושרים למשטר הסיני ולצבא סין, כמו גם לשותפים באוקראינה וביעדים נוספים.

בתגובה לפרסום נעלה טוויטר את חשבון ה"ניו יורק פוסט" ומנעה מהעיתון לפרסם את הפרשה, בטענה כי הפרסום הוא "הפצה של חומרים פרוצים" (שהושגו באמצעות פריצת האקרים). 51 בכירים לשעבר במודיעין האמריקני כתבו מכתב פומבי בו הסבירו כי מניסיונם האישי, ככל הנראה מדובר בקמפיין רוסי שמטרתו להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב. הצטרפו אליהם כלי תקשורת מובילים שטענו כי מדובר ב"סקנדל מהונדס", ב"דיסאינפורמציה רוסית" ובסיפור שהוא "רק הסחת דעת". בישראל נטען נגד מי שהעז להעלות את הפרשה, כי הוא מפיץ תיאוריות קונספירציה.

אבל אז משהו קרה. במארס 2022, עשו כלי התקשורת "אחורה פנה" וחזרו בהם. ה"ניו יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט" הודו כי האימיילים שנמצאו במחשב הנייד נבדקו על ידי חוקרים פדרליים והם אותנטיים.

Andrew Harnik - Pool/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: