כניסה
הרשמה לניוזלטר

ראיון אישי עם יאונמי פארק, צעירה שהצליחה לברוח מהגולאג של קים ג'ונג-און ובגיל 24 צברה התנסויות ותובנות שמרבית האנשים לא צוברים בחיים שלמים. מבט מבפנים על "משחקי הרעב" של צפון קוריאה, על חיי היום-יום, ועל הבריחה כנגד כל הסיכויים

10 בפברואר 2021 | גיאו-פוליטיקה | 16 דק׳

כריס צ'אפל, צוות אפוק

"הם אמרו: בואו נהיה שווים. אבל המנהיג הפך לאלוהים והאנשים ששירתו אותו לעבדים"

חלפו שבע שנים מאז שיאונמי פארק (Park Yeonmi), צעירה שברחה כנגד כל הסיכויים מצפון קוריאה, נאמה על בימה גדולה בארה"ב וריגשה עד דמעות את הקהל שישב באולם ואת מיליוני האנשים שצפו בסרטון בבית. מעטים הצפון-קוריאנים שהצליחו לצאת מהכלא השמור בעולם וגם לשרוד מצבים קשים מנשוא בדרכם החוצה. היום, עם ספר ביוגרפי באמתחתה ונישואים מאושרים ל"ממזר אמריקני", כפי שהיו מכנים אותו בארץ הולדתה, היא ממשיכה לעלות על במות ולספר את סיפורה, מבלי לחשוש להביע את דעתה גם על ענייני השעה במדינתה החדשה. נפגשנו איתה לריאיון.

יצרת ערוץ יוטיוב המתעד את חוויותייך בצפון קוריאה. שמתי לב שהסרטון הפופולרי ביותר שלך עוסק בחיי היום-יום בדיקטטורה. מדוע לדעתך אנשים מתעניינים בזה כל כך?

"כי לדעתי חיי היום-יום בצפון קוריאה זה סיפור לא ממש מוכר במערב. מרבית הסיפורים עוסקים בתספורת של קים ג'ונג און או באהבה שלו לגבינה שווייצרית".

יאונמי פארק | צילום: Nicholas Hunt/Getty Images for Tory Burch Foundation

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: