כניסה
הרשמה לניוזלטר

גנרל רוברט ספלדינג, שנחשב למומחה מספר 1 לנושא סין של צבא ארה"ב, מדבר בריאיון על הכול: מדוע מלחמת הסחר צפויה להגיע לוול סטריט, איזו אסטרטגיה מפעילה סין כדי לנצח את המערב, ועל מה נאבקים באמת בשוק רשתות 5G?

יאן יקיאלק | 9 בספטמבר 2019 | גיאו-פוליטיקה | 14 דק׳

"הדרך היחידה להשיג הסכם סחר שניתן לאכוף מול סין היא לדחוק את המשטר הזה החוצה. המשטר הזה הוא האויב"

"מה היה בוונצואלה לפני שהפכה למה שהיא כיום?" מאתגר אותי גנרל רוברט ספלדינג במהלך הריאיון שאני עורך איתו בוושינגטון. "היו בה נכסים בבעלות חברות זרות משגשגות", הוא משיב בעצמו. "ואז מה עשתה הממשלה שם? תפסה בכוח את הנכסים. באופן דומה, האגרוף הסיני מתהדק כעת, וככל שיתהדק יותר אפשר לצפות שהנכסים של חברות מערביות בסין ייפגעו".

ספלדינג אינו זורק סיסמאות לאוויר. אם יש דמות אחת בקהילת המודיעין האמריקנית שמבינה מה קורה מול סין – מלפנים ומאחור – זה הוא. עד לא מזמן הוא נחשב למומחה מספר אחת של צבא ארה"ב לנושא סין. בין השנים 2014 ל-2016 הוא כיהן כאסטרטג הראשי לנושא סין של יו"ר המטות המשולבים בפנטגון (היועץ הצבאי הראשי לנשיא ארה"ב). לאחר מכן הצטרף למועצה לביטחון לאומי – הגוף המייעץ לנשיא ארה"ב בנושאי מדיניות חוץ וביטחון לאומי – בתפקיד אסטרטג בכיר. בדצמבר 2017 חיבר חלק מהמסמך הנודע "אסטרטגיה לביטחון לאומי" (NSS) – שהסביר לעם האמריקני, לבעלי הברית של ארה"ב ולסוכנויות השונות בממשל מי הם אויביה של ארה"ב. לראשונה מזה שלושה עשורים הגדיר המסמך שתי אויבות ברורות: סין ורוסיה. ההמשך ידוע: ארה"ב פתחה במלחמת סחר מול סין.

גנרל רוברט ספלדינג. כיהן כאסטרטג הראשי לנושא סין של יו"ר המטות המשולבים בפנטגון | [Samira Bouaou/The Epoch Times]

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: