כניסה
הרשמה לניוזלטר

החודש חגגנו את פסח בדרך שונה מאוד – כל אחד בביתו, לפעמים הרחק ממשפחתו. אנחנו מקווים…

איל לוינטר | 6 באפריל 2020 | טור עורך | 3 דק׳

טור עורך גיליון 332: עושים ריסטארט

החודש חגגנו את פסח בדרך שונה מאוד – כל אחד בביתו, לפעמים הרחק ממשפחתו. אנחנו מקווים שהמגזין יהיה עבורכם נחמה מתוקה ומקור מעורר מחשבה. הכנו לכם בגיליון הנוכחי תמהיל מעניין מאוד של כתבות – כולן מרחיבות דעת ועוסקות בנושאים שונים. אנחנו מאמינים שדווקא בתקופה כזאת, חשוב להתמקד בדברים שאפשר לעשות ופחות באלו שאי אפשר לשלוט בהם. כתבת השער שלנו למשל, "תרופת הרוח", עוסקת במה שאנו יכולים ללמוד מחכמי העבר כדי להתמודד עם משברים ומגפות.

מאז התפרצות המגפה בסין פרסמנו באפוק טיימס מספר תחקירים בלעדיים. בגיליון מארס פרסמנו שיחות טלפון סמויות לבתי לוויות בסין שחשפו כי מספר הנספים בפברואר, בווהאן לבדה, נע סביב 20 אלף איש – זאת בניגוד לנתון הרשמי של אלפים בודדים.

לאחר מכן פרסמנו באתר שלנו ובפייסבוק ("אפוק מדיה ישראל") מאמר שעסק בשורה של מסמכי ממשל פנימיים שהודלפו אלינו, השייכים לנציבות הבריאות העירונית בווהאן. המסמכים הראו כי בניגוד לטענת הרשויות בסין כי המגפה התמתנה, המצב ב"גראונד זירו" של המגפה שונה – קיימים נדבקים חדשים. בתחילת אפריל פרסמנו את דבריהם של רופאים סינים שבדקו אנשים שלא התגלו אצלם סימפטומים במשך שלושה שבועות, וגילו כי הווירוס עדיין נמצא בדמם והם מסוגלים להפיץ אותו הלאה.

שתפו: