כניסה
הרשמה לניוזלטר

מסע רוחני יהודי בתחום הזוגיות והנישואים

נדב רט | 8 במאי 2024 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

לחזור להיות אחד – כמו בגן עדן

הרב מאניס פרידמן וד"ר אלעד בן אלול הפכו להיות הדבר החם בקהילת אוהבי היהדות המונגשת בישראל. עבודתם המשותפת מבוססת על שיעורים שמעביר הרב מאניס באנגלית, ועל עיבודם ל"תורה שבכתב", באופן בהיר ומונגש, על ידי בן אלול. השיתוף הפורה בין השניים כבר יצר ספר אחד – "לא ביקשתי לבוא לעולם" – שהסביר את מושגי היסוד של הפילוסופיה הדתית בשפה ברורה, והפך לרב מכר גדול.

בספר הנוכחי מבקשים השניים להגדיר מחדש את כל המושגים הנוגעים לזוגיות – החל מהסברה מחודשת של מהו גבר ומהי אישה, ממשיך בהגדרת המושג נישואים, וכלה במדריך מלא ל"דייטים" לפני החתונה, ולביסוס של קשר זוגי ומיני לאחר החתונה. כדרכם, וכמי שפונים לקהל הרחב, הם אינם מפחדים להתמודד גם עם הסברה של העולם הלהט"בי, ואף דיספוריה מגדרית.

הספר מחולק לחמישה שערים – שער המגדר, שער השידוכים, הנישואים, האינטימיות והקדושה. ועם זאת, אני מרגיש שהוא מחולק באופן מהותי לשני חלקים: חלק אחד הוא החלק בו ישנם הסברים עמוקים ופילוסופיים מהסוג שפרידמן מצטיין בהם, ושליוו את הספר הקודם. הסברים אלו מצויים בעיקר בשער הראשון והאחרון. שלושת השערים האמצעיים כוללים לצד ההסברה הרוחנית גם מדריך מעשי המסביר את תפיסת העולם החב"דית לגבי השיטה הנכונה לצאת ל"פגישות" (דייטים) לצורך היכרות לפני החתונה. איך נכון לבנות את אדני הבית והמשפחה על פי היהדות, והדרכה כיצד להסתכל על העולם המיני-אינטימי באופן עמוק ומרומם.

"בחזרה לתמימות", הרב מאניס פרידמן וד"ר אלעד בן אלול, ידיעות ספרים, מארס 2024

שתפו: