כניסה
הרשמה לניוזלטר

פיטר פול רובנס נחשב לאחד מגדולי הציירים בתולדות האמנות המערבית. בציור זה הוא מתאר את דניאל,…

אריק בס | 10 בינואר 2023 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

תמונה למחשבה: שני חוקים ובחירה אחת

פיטר פול רובנס נחשב לאחד מגדולי הציירים בתולדות האמנות המערבית. בציור זה הוא מתאר את דניאל, מצאצאי המלך דוד, שנלקח בצעירותו על ידי נבוכדנצר השני לממלכת בבל. מסופר כי דניאל הצטיין במיוחד בהבנת דברים נסתרים והרשים את כולם בחוכמתו, בחזיונותיו ובכישרונו בפירוש חלומות. בהמשך, כאשר נכבשה בבל בידי הפרסים, מינה המלך החדש דריוֶוש את דניאל לראש השרים שלו.

מעמדו הרם עורר את קנאתם של יועציו. הם רצו להשמיץ את דניאל אך לא מצאו בו פגם. לבסוף הם הגו מזימה. מכיוון שדניאל מתפלל בדרך קבע, הם שכנעו את המלך לחוקק חוק המאפשר לפנות בתפילה רק אל המלך, ולא לאלוהים. מי שיפר את החוק יושלך לגוב האריות.

דניאל שמע על החוק החדש אך לא נתן לו להשפיע עליו. הוא המשיך להתפלל בכל יום כבעבר, והיועצים, שתפסו אותו מתפלל, דיווחו על כך. המלך לא רצה להעניש את דניאל, אך לא הייתה לו ברירה. ולכן אמר לו: "אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר אַתָּה עוֹבֵד אוֹתוֹ תָּמִיד הוּא יוֹשִׁיעֲךָ", ודניאל הושלך לגוב האריות.

"דניאל בגוב האריות" נוצר בין השנים 1616-1614. סר פיטר פול רובנס צייר את הסצנה במיומנות רבה, כשהוא משלב ריאליזם עם תיאטרליות ורגש רב. כמה מהאריות למשל מתבוננים בנו ישירות, כמו לומר, שגם אנחנו, כמו דניאל, חווים את אותה סכנה המאלצת אותנו לבחור | Public Domain

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: