כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההערצה לאשתו, המנגל ביום העצמאות, ועידוד לימוד תורה לבנות

נדב רט | 8 בדצמבר 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

הצצה לתוך ביתו של הרב עובדיה יוסף

הציבור הרחב במדינת ישראל מכיר את הרב עובדיה יוסף כמנהיגה הבלתי מעורער של תנועת ש"ס, גם שנים לאחר פטירתו. זכורות לו לשונו החריפה, סטירות הלחי המפורסמות שלו, והכרעותיו הפוליטיות ששינו את דמותה של המדינה. הציבור הספרדי-חרדי זוכר את הרב עובדיה כ"מרן" – פוסק ומנהיג ציבור שאחריו הוא מוכן ללכת באש ובמים. ציבור זה רואה בו פוסק הלכה, מחזיק את ספריו וקורא בהם בתכיפות, מייחל לברכתו ומתפלל ליד קברו.

הספר החדש, "בית יוסף – הסיפור שלא סופר", מציג את סיפורו של הרב עובדיה מזווית חדשה, כזאת שלא הייתה ידועה עד היום, והוא נועד לקהל אחר משומעי לקחו הרגילים של הרב. הספר נכתב על ידי איתמר אדלשטיין, סופר צעיר ומוכשר, אשר מספר בחן רב את קורות ימי חייו של הרב. הספר מקבל את עסיסיותו בזכות עשרות הסיפורים המתרחשים בתוככי ביתו של הרב – בקשר האישי שלו עם רעייתו האהובה, עם ילדיו ונכדיו, ועם אורחיו הרבים.

אדלשטיין הוא סטודנט במסלול לדוקטורט במשפטים, בוגר ישיבת ההסדר במעלה אדומים, כלומר הוא נמנה על הציבור הדתי לאומי. על ה"הדלפות" הרבות שהופכות את הספר הזה למה שהוא אחראית בתו של הרב, הרבנית רבקה צ'קוטאי, שהייתה שותפה לכתיבת הספר, וגם היא משתייכת לציבור הדתי לאומי. התוצאה רעננה ומפתיעה. הספר סוקר את כל תקופות חייו של הרב ומקדיש פרק נפרד לכל אחת מהן: ילדותו, נישואיו, הרבנות במצרים, הרבנות בירושלים והרבנות הראשית, התקופה הפוליטית, ופרקים נוספים המוקדשים למערכות היחסים שלו עם רעייתו, משפחתו ואנשי ציבור נוספים.

איתמר אדלשטיין בשיתוף רבקה יוסף צ'קוטאי, "בית יוסף", ידיעות ספרים, ספטמבר 2022

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: