כניסה
הרשמה לניוזלטר

שאלות הקיום של המין האנושי ושל היהדות בפרט נבחנות מזווית חדשה ומפתיעה

נדב רט | 11 באוגוסט 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

רוחניות בתוך עולם חומרי

את הספר המאתגר "לא ביקשתי לבוא לעולם" אפשר לקרוא מבעד למשקפיים שונים. ניתן לקרוא אותו כספר תיאולוגי, שמטרתו הוכחת עניינים דתיים, או כספר פילוסופי המכיל טיעונים עמוקים ומפתיעים. דרך נוספת לקרוא אותו היא כהצצה לעולמה של חסידות חב"ד על אמונותיה, דרך המאפשרת חוויה אנתרופולוגית מרתקת. בכל אופן, מובטח לכל קורא סקרן מסע מיוחד מאוד אל עבר עולמות ידע פחות מוכרים, המנוסחים בבהירות רבה.

הספר הוא פרי עמלם המשותף של שני יוצרים. הראשון, הרב מאניס פרידמן, רב המשתייך לחסידות חב"ד, הוגה דעות, מרצה, סופר בעל שם עולמי החי בארה"ב. הוא גם אחיו של הזמר החסידי המפורסם בעולם – אברהם פריד, ואביו של זמר חסידי אחר – בני פרידמן. הרב מאניס בן ה-76 מעביר את דרשותיו בעיקר בעל פה, כשהוא מסתובב בכל רחבי העולם כדי להפיץ את תורתו, ומשתמש גם בכלים טכנולוגיים בהצלחה רבה (אחד מסרטוניו זכה לכשני מיליון צפיות ביוטיוב).

שותפו למסע הכתיבה הוא ד"ר אלעד בן אלול. בן אלול הוא ד"ר לאנתרופולוגיה, וככזה הוא סקרן כלפי קהילות שאינו מכיר. הוא גדל בבית "מסורתי לייט" בירושלים, ולמד בבית הספר הניסויי-דמוקרטי ובאקדמיה למוסיקה ומחול. לאחר שירותו הצבאי הוא טס לבריטניה ולמד שם אנתרופולוגיה ועיתונות. בהמשך דרכו, הוא ערך מסעות ביבשת אפריקה במטרה להכיר קהילות נידחות. במהלך מסעו הוא נשאל שאלות לגבי יהדותו, ואז החל בבירור מעמיק בנושא, שהביא אותו אל הרב מאניס פרידמן. הוא נהייה לתלמידו, ואת הספר הזה ערך מתוך שיעוריו.

הרב מאניס פרידמן וד"ר אלעד בן אלול, "לא ביקשתי לבוא לעולם", משכל, ינואר 2022

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: