כניסה
הרשמה לניוזלטר

ביוגרפיה אינטימית של הנשיא רונלד רייגן, הרואה אור בעברית, מעוררת השראה גם 19 שנה לאחר שפורסמה במקור

דורית דינור | 9 באוגוסט 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

הנשיא שנקט בעמדה ברורה נגד הקומוניזם, ועשה זאת עם חיוך

ביוגרפיה של רונלד רייגן, לשעבר נשיא ארה"ב, שיצאה לאור לראשונה לפני 19 שנה, תורגמה עתה לעברית, ולמרות הזמן שעבר גם היום היא מעוררת השראה. מחברת הספר, פגי נונאן, שהייתה כותבת הנאומים של רייגן, משרטטת ברגישות רבה תמונה של אדם שרבים נושאים אליו עיניים גם היום. נשיא שקידם את ערכי החופש והאמונה האמריקניים, נקט בעמדה ברורה נגד הקומוניזם והאמין שהתקווה לחירות היא נצחית ושהעריצות – זמנית.

רייגן גדל לאב אלכוהוליסט ולאם שקיבלה זאת כמחלה ולא התלוננה. הוא שיחק בהצגות בימי בית הספר ולאחר מכן גם בסרטים רבים. בכל פעם שנכשל, אימו נהגה לומר לו שכל דבר שקורה הוא חלק מתוכניתו הגדולה של אלוהים, גם הכישלונות המייאשים ביותר. היא הזכירה לו לא לוותר כי במוקדם או במאוחר משהו טוב יתרחש.

האמונה החזקה של אימו דבקה בשחקן הצעיר שהרבה להתפלל. אמונתו של רייגן התבטאה גם בתקופה שבה סבל מכאב חד בבטנו שאובחן כאולקוס. רייגן, שלקח באותה תקופה תרופה, הפסיק לקחת אותה מתוך אמונה ביכולתו להבריא. "באותו בוקר קמתי [...] הושטתי את ידי לבקבוק כתמיד ומשהו קרה. ידעתי שלא הייתי צריך את זה. חזרתי למיטה עם הכאב הרגיל, אבל ידעתי באותו בוקר שנרפאתי", הוא כתב. בביקור אצל הרופא הוא אישר שהוא הבריא.

הנשיא שנקט בעמדה ברורה נגד הקומוניזם, ועשה זאת עם חיוך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: