כניסה
הרשמה לניוזלטר

תחשבו פעמיים לפני שאתם מפרסמים תמונות של ילדיכם או סיפורים עליהם במדיה הדיגיטלית

דינה גורדון | 12 בינואר 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ילדים במדיה הדיגיטלית הם טרף קל

בארה"ב פועלות כ-14 חברות ברוקרים של מידע (Data brokers) המוכרות פיסות מידע על ילדים ומתבגרים. את המידע הן אוספות מהרשתות החברתיות וממכשירים דיגיטליים שונים. יש כאלו שאפילו מציעות מידע על תינוקות בני שנתיים, ויש חברות המציעות רשימה של נערות בגיל 15-14 ל"שירותי תכנון משפחה" (Famiy planning services).

מדובר במידע נחשק עבור גורמים פליליים שונים העוסקים בפורנוגרפיה, בגניבת זהויות ובהטרדות דיגיטליות ופיזיות מסוגים שונים. לכן על הורים לשקול היטב איזה מידע, תמונות או סרטונים של ילדיהם הם מפרסמים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות – רשתות חברתיות, אפליקציות, סמארטפונים, גאדג'טים חכמים ועוד.

חשוב במיוחד לא לפרסם תמונות בעירום, אפילו לא תמונות או סרטונים תמימים של תינוקות באמבטיה, מזהירה לאה פלאנקט, עו"ד ופרופ' למשפטים, בספרה החדש. פדופילים וסוטים אחרים יכולים לעשות לתמונות פוטושופ ולהשתמש בהן בצורות איומות.

Leah A. Plunkett, "Sharenthood: Why we should think before we talk about our kids online", Sep 2019

Leah A. Plunkett, "Sharenthood: Why we should think before we talk about our kids online", Sep 2019

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: