כניסה
הרשמה לניוזלטר

ספרו החדש של הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר לא ילמד את ילדיכם או את נכדיכם להגיע לעצמאות פיננסית, אבל הוא יכול להיות שלב ראשון בלימוד עקרונות יסוד פשוטים כבר בגיל הגן

דורית דינור | 12 במאי 2020 | תרבות ואמנות | 2 דק׳

ביקורת ספר: מאיפה בא הכסף?

הספר האייקוני "אבא עשיר, אבא עני" שנכתב לפני יותר מ-20 שנה מדגיש את החשיבות של חינוך להתנהלות פיננסית נכונה כבר מגיל צעיר. אבל מתברר שבמשפחות רבות לדבר עם ילדים על כסף זה עדיין טאבו. בשנים האחרונות מחקרים מראים ששיחות פתוחות בנושא זה עשויות להעניק לילדים כלים להתנהלות פיננסית אחראית ועצמאית בעתיד. כמו שקורה לגבי נושאים אחרים שמדברים עליהם בפתיחות, למשל הרגלי ניקיון או זהירות בדרכים.

כך למשל, מחקר אחד רב דורי, בדק התנהלות פיננסית של בני דור המילניום (ילידי שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20), בגיל 30-18, יחד עם חלק מהוריהם, וחלק מסביהם[1]. "כל שלושת הדורות הצטערו על כך שהוריהם לא לימדו אותם לגבי פיננסים, וההורים והסבים הצטערו שלא לימדו את ילדיהם". הנושא העיקרי שכולם הצטערו על חסרונו היה ידע מעשי – לא לימדו אותם איך לנהל תקציב, איך להשקיע, ועוד טיפים להתנהלות פיננסית כבוגרים. המשתתפים במחקר אמרו שאם היו מקבלים יותר ידע בתור ילדים, הם היו עושים פחות טעויות, ומגיעים ליותר יציבות פיננסית כבוגרים.

נחמיה שטרסלר, "לאן נעלם עץ הכסף?", מארס 2020

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: