כניסה
הרשמה לניוזלטר

תשכחו מכך שהמתכון הסודי שהפך את אפל בתקופת סטיב ג'ובס לחברה מוצלחת היה קשור ביכולות הניהול והיצירתיות של ג'ובס. קן קוסיינדה, מפתח בכיר שעבד תחת ג'ובס, מצביע על דבר אחר לגמרי

איל לוינטר | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: אמני הקריאייטיב: איך עבד התהליך היצירתי באפל

אנשים רבים ניסו להבין מה סוד ההצלחה של אפל בתקופתו של סטיב ג'ובס, האיש שהביא לחברה את ממשק המקינטוש ומוצרים פופולריים אחרים כדוגמת האייפון. אתר "ביזנס אינסיידר" תיאר את ג'ובס כ"איש העסקים הטוב ביותר שהיה בעולם". כתב העת The Atlantic כינה אותו "המנכ"ל הטוב בדורו" ו-וולטר אייזקסון, מחבר הביוגרפיה של ג'ובס, כתב כי ג'ובס היה אדם "ששאף לשלמות".

באותה נשימה נאמר שג'ובס גם יכול היה לצעוק על עובדיו במשך דקות ארוכות, לחתוך אותם בתור לאוכל ולחנות בחניית נכים (לפי דיווחים רבים לאורך השנים). אייזקסון, מחבר הביוגרפיה של ג'ובס, לא רק כתב על מזגו החם, ונלהבותו לרדת על אנשים, אלא גם ציין ש"אנשים שלא נשברו, יצאו מחוזקים". לפי אייזקסון, העובדים שג'ובס "ירד עליהם" הכי הרבה הצליחו להשיג דברים "שמעולם לא חשבו שניתן", לולא יחסו הקשה אליהם. "תסתכל על התוצאות", אמר ג'ובס לאייזקסון, כשנשאל על יחסו הקשה לעובדיו.

אם כן, מה נותר ללמוד מהאיש שעברו נטחן עד דק? קן קוסיינדה מנסה לענות על כך בספרו Creative Selection, בו הוא מצביע על "מתכון סודי" חדש שפעל בתקופת הזהב של ג'ובס באפל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: