כניסה
הרשמה לניוזלטר

אקיאנה קרמריק, ילדת הפלא של עולם האמנות, טוענת כי ציוריה מעוררי ההשראה הנמכרים במאות אלפי דולרים מגיעים מחזיונותיה

אקיאנה קרמריק | 8 בספטמבר 2017 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

"אני מרגישה כאילו הייתי בשליחות מלמעלה"

בזמן שרוב הילדים בגיל ארבע מציירים בית, עץ, שמש ואולי פרפרים, אקיאנה קרמריק בת הארבע החלה לרשום על נייר עיניים ופנים. היא עשתה זאת על דפים ועם עפרונות שאמה קנתה לה לאחר שלא ידעה מה לענות לבתה הקטנה שסיפרה לה על סצנות ועל אנשים שהיא רואה בחזיונותיה ובחלומותיה. "תציירי מה שאת רואה על הנייר", אמרה לה האם, מבלי לדעת איך המעשה הקטן הזה ישנה את גורלה של בתה, של המשפחה ואת גורלם של אנשים רבים אחרים.

היום אקיאנה בת ה-22 היא משוררת וציירת מחוננת שמוכרת את ציוריה לפעמים במאות אלפי דולרים. חלקם אף נחשבים לאוצרות תרבותיים שאין למכרם. קרמריק התראיינה ל"אפוק טיימס" בשעת צהריים, לאחר שעבדה כל הלילה, ובמשך כמה חודשים ברציפות, על ציור שקראה לו "השליח". ״כרגע אני מציירת סצנה שעוד לא הראיתי לאף אחד", היא סיפרה, "אני באמצע התהליך, אז קשה לומר איך זה יסתיים. הציור מתעד טיסה של 'שליח' מעורר תקווה, שעף דרך מכשולים בתוך מערה חשוכה. מי יודע מתי תסתיים היצירה. אני עדיין במסע״.
את "השליח" הנציחה אקיאנה, כחודשיים שלושה לאחר הראיון, בסרטון שתיעד את תהליך היצירה שלה. כך היא עושה עם כל ציור חדש – היא מתאימה לו שיר שכתבה, ובסרטון היא מראה את הדרך שהיא, וגם הדמות שציירה, עברו כדי להגיע לתוצאה שלא יכלה לדעת מה תהיה קודם לכן.

"אני חווה תסכול כמעט בכל ציור", היא אמרה, "הציור הקשה והמאתגר ביותר שלי נקרא 16 חיים ברוח (Sixteen lives in the wind) – הייתי אמורה לעבוד עליו בערך חודש, אבל בסופו של דבר סיימתי אותו בשבעה חודשים וחצי. זה היה התהליך הארוך והמתיש ביותר בחיי, בגלל העובדה שהתמונה שהייתה בראשי, וההשראה שראיתי, השתנו כל הזמן. אבל בסוף מצאתי את מה שחיפשתי. בהתחלה היה לי רעיון פשוט מאוד – לצייר אדון שמייצג רוח חופשית, נושבת. אבל ברגע שציירתי את פניו, התחלתי לראות פנים נוספות שלו. אז מחקתי וציירתי שוב. כך המשכתי עוד ועוד במשך 16 פעמים. ציירתי 16 פנים, זו על גבי זו. בסופו של דבר הבנתי שהפנים השונות היו הדמויות שלו, האישיויות החבויות שלו. הן היו צריכות שאשחרר אותן לחופשי ולא משנה מה״.

[caption id="attachment_180853" align="alignleft" width="1500"]צילום פורטרט: Bernie Meyers צילום פורטרט: Bernie Meyers[/caption]

"השליח", אקיאנה קרמריק | באדיבות אקיאנה קרמריק

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: