כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתוך שנים ספורות הפך פיצו קדם לאחד האדריכלים המדוברים בישראל. בריאיון הוא מספר על הדרך לבתי האלפיון העליון, על הפחדים והחששות מול הלקוחות, וגם על האמונות ("לא מאמין יותר במגדלי יוקרה, אלא במגדלי תרבות")

איל לוינטר | 8 ביולי 2013 | תרבות ואמנות | 8 דק׳

פיצו-לנד

בתחילת שנות ה-2000 חיפש פיצו קדם, אז סטודנט מצליח בשנות ה-30 לחייו, לפרוץ לשוק האדריכלות בארץ. הבעיה היחידה שלו הייתה שארסנל הכלים שעמד לרשותו היה מוגבל מאוד, והצטמצם בעיקר "לביטחון עצמי גבוה שגובל בחוצפה ובטמטום", הוא משחזר.

"באתי בחוסר ידיעה כזה, מאושר ובטוח שאין שני לי. הדבר היחיד שנצמדתי אליו היה הקו האדריכלי שלי", הוא אומר. רצה הגורל ואחד הפרויקטים המוקדמים של קדם היה דירת גג ברחוב אחד העם בתל אביב, שהייתה שייכת לבחור צעיר. כשעלו לגג אמר לו הבחור: "הגג הזה שייך לי כי סבא שלי היה אומן מפורסם מאוד", נזכר קדם.

פיצו קדם

חזית צד. הגג כולו מרחץ ועוטף את מסות המבנה – צילום: עמית גרון

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דאגלס מאריי, "הקרב על המערב", שיבולת וסלע מאיר, 2024
המערב נגד עצמו: הקרב שמאיים לפרק את הציוויליזציה שלנו

נדב רט

החיים הם לא יותר מהבל – אז למה לא לצחוק עליהם?

גלית דהן קרליבך

אילה דקל, "רסיסי לילה", הוצאת שתים, 2024
כשהעבר פוגש את ההווה ומחברבין חזון חלוצי למציאות עכשווית

נדב רט

ניקולאי קוסטומארוב, "מרד הבהמות", תרגם מרוסית: טינו מושקוביץ', הוצאת נהר ספרים, ינואר 2025
כשהמהפכה נושכת את יוצריה

גלית דהן קרליבך

אהוד פירר, "כחיות הנוהמות ביער", הוצאת שתים, נובמבר 2024
דיוקן לא שגרתי של המסלול הדתי-לאומי

נדב רט

חגי סגל, "משיח בשדה בוקר", ידיעות ספרים, ינואר 2025
בן גוריון באור חדש

נדב רט

שתפו: