כניסה
הרשמה לניוזלטר

הפסל דני קרוון עדיין עובד ללא הפוגה ומלא תכניות לעתיד. הוא אומר: "אני חושב שאגו מנופח זה דבר מסוכן לאמן, כי הוא הופך להיות יותר מדי בטוח בעצמו ואז יש סכנה גדולה לעשייה שלו".

צוות מגזין אפוק | 13 באפריל 2013 | תרבות ואמנות | 9 דק׳

דני קרוון: "מצאתי את הסוד איך לא להתנפח"

"ראשית, כל עבודה שלי עשויה לבני אדם", אומר דני קרוון, "בני אדם יכולים להיות בה. הם חופשיים לראות בה מה שהם רוצים, והיא פתוחה לכל פירוש שמישהו מוצא בה וזו זכותו. למעשה היא עשויה כך שהיא תגרה את האנשים לפרש אותה בפירושים שנראים להם, כפי שהם מרגישים כלפיה".

דני קרוון הוא אחד מחלוצי הפיסול הסביבתי בארץ ובעולם ואחד האמנים הגדולים שצמחו בישראל. עבודותיו משדרות אופטימיות ולדבריו הסיבה לכך היא שהוא עובד תמיד עם הטבע ולא נגדו. הוא רואה את הטבע שותף מלא לעבודתו ומסביר כי אם עובדים איתו נכון, כלומר "מקשיבים" לטבע, הוא משתף פעולה. "הטבע הוא לא רק שותף, הוא מזין העבודה ומנהל העבודה, אני רק מבצע את מה שהוא אומר שמותר".

"כיכר לבנה" של קרוון היא דוגמא נפלאה לכך. היצירה נמצאת בפארק אדית וולפסון שבדרום מזרח תל אביב, בין דרך השלום, כביש הטייסים ורחוב לה גוארדיה. זהו פיסול סביבתי של ההיסטוריה והנוף של העיר תל אביב, ובו צורות גאומטריות גדולות בצבע לבן על רקע הפארק הירוק. המינימליסטיות, גודל הצורות והיחסים ביניהן ובין הפארק המשולב לחלוטין בתוך הפיסול, משדרים עוצמה ויחד עם זאת עדינות ובהירות מחשבה.

בגיל 82 הפסל דני קרוון עדיין עובד ללא הפוגה ומלא תכניות לעתיד. הוא אומר: "אני חושב שאגו מנופח זה דבר מסוכן לאמן, כי הוא הופך להיות יותר מדי בטוח בעצמו ואז יש סכנה גדולה לעשייה שלו" - צילום: יאירה יסמין/אפוק טיימס

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: