כניסה
הרשמה לניוזלטר

אם תשבו עם האימהות והסבתות שלכם ותספרו להם שלתינוקות יש משבר כשהם מגיעים לגיל של ארבעה…

תוכן שיווקי | 18 במרץ 2024 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

משבר גיל 4 חודשים, זה אמיתי?

אם תשבו עם האימהות והסבתות שלכם ותספרו להם שלתינוקות יש משבר כשהם מגיעים לגיל של ארבעה חודשים ייתכן כי תשמעו קול של צחוק מתגלגל או פליאה מוחלטת לגבי הקביעה הזו. האם באמת קיים משבר שכזה? בגיל כה צעיר? אצל תינוקות? ייתכן כי הן ישאלו אתכם אם המשבר הוא אצלכם דווקא במקום אצל התינוק… במאמר זה נברר בדיוק על מה מדובר.

קפיצת גדילה

משבר גיל 4 חודשים מתייחס למעשה אל קפיצות הגדילה התרחשות בחייהם של התינוקות המתוקים שלנו. קפיצות גדילה מתאפיינות בכמה גילים בחייו של הפעוט: אצל תינוקות קורות בכמה גילים:

  • בגיל עשרה ימים
  • בגיל שלושה שבועות
  • בגיל שישה שבועות
  • בגיל שלושה חודשים
  • בגיל חצי שנה
  • ובכל פעם שיש קפיצה בהתפתחות של התינוק.

הקפיצות גדילה קורית בגלל שתי סיבות: תחילה היא קורית בגלל הגדילה המהירה של גוף התינוק בשנה הראשונה לחייו. הסיבה השנייה מתרחשת בעקבות קפיצת התפתחות. התינוק שלכם מגלה את העולם ואת היכולות הפיזיות שלו. פתאום הוא מגלה שהוא יכול לזחול ולהזיז את עצמו ברחבי הבית, הוא יכול לאחוז בדברים שונים, הוא יכול לשבת וגם להרים את עצמו לכדי עמידה, הוא מגלה שהוא יכול להתחיל ללכת בעזרת תמיכה ואחר כך מצליח לעשות זאת לגמרי לבדו. קפיצות הגדילה חיוניות להתפתחות תקינה של התינוק, אך האם מדובר במשבר? לא בטוח… אם כן איך בכל זאת השתרש המינוח?

משבר? מילה חזקה מידי

להתייחס אל קפיצות הגדילה של תינוק כאל משבר נשמע חמור למדי. הסיבה שהורים רבים נוהגים לכנות את המצב החדש כ"משבר גיל ארבע חודשים" נובע בעיקר משום שגיל הינקות של התינוק הסתיים. אם עד עכשיו הם הורגלו שהתינוק שלהם ישן ואוכל, או אוכל וישן ומידי פעם קצת ער בין לבין, פתאום ההרגל הנעים הזה של לו"ז מסודר למדי, תם ונשלם מן העולם. כעת, יש לנו תינוק אחד שמתפתח, מגלה עולם, משפר ראייה גם למרחק, מתמקד בחפצים שונים, מתחיל להתהפך מהבטן אל הגב ולהיפך, מגלה שהוא יכול להפיק צלילים בעצמו, לאחוז בחפצים ולבדוק אותם על ידי הכנסתם לפיו וסף הגירויים שלו בשמיים. כל אלו גובים מתינוקנו היקר מחיר – מחיר השינה בבוקר, מחיר השינה של הצוהריים וגם מחיר השינה בלילה, שכן גופו צריך להשלים ארוחות. וחוסר השינה או חוסר הנוחות הנגרם להורים הוא הסיבה למינוח משבר גיל 4 חודשים. דעו כי בפועל התינוק שלכם לא סובל משום סוג של משבר הוא ממש חי את החיים, לעומתו הוריו במשבר.

כיצד ניתן להתגבר על ה"משבר"?

ההמלצה הראשונה שלנו היא להכניס דברים לפרופורציות ולהבין כי אולי איבדתם שעות שינה יקרות, אבל התינוק שלכם מתפתח כראוי ובאופן תקין לחלוטין, שזה עדיף בעשרות מונים על האלטרנטיבה, שבה הוא לא מתפתח כראוי וגם אז אתם לא תישנו בלילה.

ההמלצה השנייה שלנו היא להזכיר לכם שכמו בכל דבר בחיים זוהי תקופה שתחלוף. התינוק המתוק שלכם ימשיך לגדול ולהתפתח, הוא יחזור לישון אך בשעות אחרות. אתם תצליחו לבנות לו"ז אך הוא יהיה שונה והוא יותאם לצרכיו של התינוק שלכם.

ההמלצה השלישית שלנו היא לשמוח שזכיתם בתינוק נמרץ שמגלה את העולם ובעיקר ליהנות מכך ביחד איתו. אלו רגעים קצרים שנעלמים ביעף ופתאום יש לכם מתבגר בבית, ומגוון משברים חדשים להתייחס אליהם.

לסיכום, נמליץ לכם לא להשתמש במינוח משבר, אלא לקחת את הדברים כמו שהם, ליהנות ממה שיש ולזכור שהכול מסתדר לטובה.

שתפו: