עולם, שבו מתוך קרוב ל-8 מיליארד אנשים, ישנם 5.3 מיליארד אנשים המשתמשים באינטרנט ו-4.95 מיליארד אנשים…
תוכן שיווקי | 31 בדצמבר 2023 | תוכן שיווקי | 4 דק׳
מהו שיווק דיגיטלי לעסקים (ומדוע גם לך חייב להיות)?
עולם, שבו מתוך קרוב ל-8 מיליארד אנשים, ישנם 5.3 מיליארד אנשים המשתמשים באינטרנט ו-4.95 מיליארד אנשים הפעילים ברשתות החברתיות השונות, נשמע לנו מעט מיותר לכתוב מאמר המתמקד בצורך לבנות אתר ובנחיצות הקיימת בהפגנת הנוכחות הדיגיטאלית.
המספרים מדברים בעד עצמם.
ואם המספרים שבהם נקבנו נשמעים לכם גבוהים או מנופחים יתר על המידה, אתם מוזמנים לבדוק אותנו.
למעשה, יותר מזה, אם עדיין (משום מה) אין לכם חברה מקצועית לבניית אתרים ושיווק דיגיטלי, נשמח אם תציצו במספרים, מכיוון שהם, יותר מכל דבר אחר, עשויים להוכיח לכם את נחיצותו של השיווק הדיגיטלי לעסקים!
אם כן, עכשיו גם אלה שקודם היו פחות משוכנעים בכך כבר מבינים כי נוכחות דיגיטלית היא חובה לכל עסק שרוצה להישאר רלוונטי. ומכאן, נשאלת השאלה – איך עושים את זה?
אם אין לכם סבלנות לקרוא את ההמשך ואתם מחפשים חברה מקצועית שתעשה זאת במקומכם, עבורכם, אתם מוזמנים, כבר כעת, ליצור קשר עם חברת פולפאוור ולקבוע פגישת ייעוץ!
היכן ברשת חשוב להפגין נוכחות דיגיטלית (ובאמצעותה לשווק את העסק שלכם)?
ישנן פלטפורמות רבות ושונות לשיווק העסק באינטרנט. הנה מספר מהאפשרויות היעילות יותר:
האתר של העסק – כיום, בעידן בו החנויות הדיגיטליות והקניונים הווירטואליים הם אפיקי הרכישה העיקריים של מרבית משתמשי הרשת, לא מעט עסקים בתחומים הרלוונטיים בוחרים להציע ללקוחותיהם גם אפיק רכישה מקוון. אבל גם במקרים בהם העסק מציע לגולש שירותים (למשל, שירותיהם של אנשי מקצוע כדוגמת קוסמטיקאית, עורך דין, אדריכלים וכד') ולא מוצרים, אתר האינטרנט של עסק יהווה עבורו את החלופה המודרנית לכרטיס הביקור המסורתי, לחלון הראווה הממשי, הישן. זאת, מאחר וכל אתר עסקי, במידה והוא נבנה נכון ובאופן מקצועי, אמור לאפשר לגולשים המגיעים אליו להתרשם מבית העסק ומרמתו המקצועית. בלא קשר לדרך שבה הגולשים הגיעו אליו – חיפוש שתוצאותיו הן תוצאה של קידום אורגני, כתוצאה מקידום ממומן או ביצוע חיפוש ממוקד על שם העסק, אתר האינטרנט העסקי מהווה את הבסיס הנדרש לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית.
הרשתות החברתיות – אנחנו נהנים משפע של רשתות חברתיות שונות שנבדלות, זו מזו, לא רק באמצעים שהן מעמידות לרשות המפרסם (למשל, טוויטר מצומצמת הטקסט מול הפייסבוק המאפשר לכם לכתוב טקסטים ארוכים) אלא גם בפלחי השוק והקהלים שאליהן הן פונות. לדוגמה, מי שירצה לפנות לקהל העסקי (B2B) יעדיף לעשות זאת דרך הלינקדין, בעוד שמי שיפנה לקהלים הפרטיים הצעירים יותר יעשה זאת דרך הטיקטוק והאינסטגרם. חשוב לזכור, שגם כשהמטרה העיקרית היא בניית קהילה (חיזוק הקשר עם לקוחות קיימים ופנייה ללקוחות פוטנציאליים) יש חשיבות מכרעת לבחירת הפלטפורמה המתאימה לשיווק המותג.
שיווק באמצעות המייל – בעוד ששתי הפלטפורמות הקודמות שהזכרנו הן גדולות יותר (ולכן, גם אישיות פחות), ניוזלטר או שיווק באמצעות המייל מאפשרים לנו פניה ממוקדת-לקוח ודרך שהיא מעט אינטימית יותר "ללחוש באוזנו" של מקבל המייל על מוצרים ושירותים שמתאימים במיוחד עבורו. כן, כולנו מודעים לכך שהחברה ששולחת את המיילים לא באמת מכירה אותנו ולא כתבה את המייל הספציפי שקיבלנו, אך ורק, עבורנו, אבל השיווק במייל יוצר תחושה אישית יותר, במיוחד כשאתם מקבלים ברכת יום הולדת עם קופון הנחה לחנות אונליין שבלאו הכי התכוונתם לרכוש בה, לא?
כיצד ניתן להפגין נוכחות?
אם קודם דיברנו על ה"היכן?", כעת, נדבר על ה"איך?"
UX (חוויית משתמש) ו-UI (ממשק משתמש)
מיותר לציין שגולשים שמסתבכים באתר או לא מוצאים מיד את מה שהם חיפשו בו, ינטשו אותו מיד ולא ישובו אליו יותר לעולם, נכון? כך ששני המונחים האלה, העוסקים בחוויית המשתמש באתר או באפליקציה שלכם, נחשבים לחשובים מאין כמותם בתחום השיווק הדיגיטלי.
תוכן (וכתוצאה ממנו – גם קידום אתרים אורגני)
כתיבת תוכן היא תחום מקצועי בפני עצמו, המתממשק לקידום האתרים האורגני באמצעות מילות מפתח – אותן מילים האמורות להוביל את המחפש אותן במנוע החיפוש ישירות אל האתר שלכם ולא אל המתחרים. בניגוד לקידום הממומן (שפחות או יותר מבטיח שכל עוד אתם ממשיכים לשלם, העסק שלכם יופיע בראש התוצאות), הקידום האורגני פועל בצורה שונה – הוא מחייב את האתרים המתחרים באמצעותו להוכיח את עליונותם על האחרים בהתאמה למילות החיפוש המבוקשות.
וכאן (אולי, במידה רבה של צדק) תשאל השאלה – אם קיימת אפשרות להבטיח, באמצעות תשלום, את מקומו של העסק בראש התוצאות, מדוע בכלל לבחור בדרך ה"ארוכה" יותר – קידום אורגני?
בעבר, כל זה היה נכון. אבל, כיום, מרבית הגולשים הפכו למודעים לכך שאתרים המסומנים בסימון מסוים הן תוצאה של קידום ממומן, ורובם יעדיפו לדלג עליהם ולהקליק על האתרים שבאים מיד לאחריהם בתוצאות – אותם האתרים שזכו במקומם ביושר, באמצעות התוכן שלהם והקידום האורגני.
כפי שניתן להבין, שיווק דיגיטלי הוא תחום מורכב, המשתנה כל העת. בכדי להצליח בו ולהישאר במרוץ, עליכם להשתמש באסטרטגיה הנכונה, לבחור את המתאימים, ולא פחות חשוב מכך – לבחור בחברה המקצועית שתהיה השותפה שלכם בדרך להצלחה!
אנשי המקצוע של פולפאוור ילוו אתכם, יד ביד, מרגע ההחלטה על הקמת האתר העסקי ועד ליצירת הנוכחות הדיגיטלית הנדרשת לכם ברשת!
תוכן נוסף עבורך
-
משתתפים בפסגת דאבוס: מודאגים מחזרתו האפשרית של טראמפ לנשיאות ארה"ב
קרן זריהן | 14:06 | 25.01.24
-
ביידן לא מצליח להניע את החזון שלו למזרח התיכון
יוני בן מנחם
-
נתניהו בצפון: ״יש לנו תוכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות״
צוות מגזין אפוק | 18:15 | 23.05.24
-
טיקטוק הגישה תביעה נגד מדינת מונטנה, אחרי שזו אסרה באופן גורף על שימוש באפליקציה
אורן שלום | 16:18 | 24.05.23
-
הרטמכ"ל: אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל במשימתו להגן על אזרחי מדינת ישראל ב-7 באוקטובר
יובל גומא | 21:21 | 12.05.24