כניסה
הרשמה לניוזלטר

אחת ההחלטות החשובות בחיים היא האם ועם מי להתחתן. אם קיבלתם את ההחלטה, לא הרבה זמן אחריה תאלצו להתמודד עם קבלת החלטה חשובה נוספת – מה לעשות עם הכסף מהחתונה? הנה כמה המלצות וכלים

זאב נחמנזון | 28 בפברואר 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

משקיעים בזוגיות: התנהלות נכונה עם כסף מהחתונה

אירוע החתונה, הוא תוצר של אהבה, שבדרך כלל גם מביא עמו אושר רב, הן לבני הזוג והם למשפחתם וחבריהם הקרובים. אמנם לא מדובר באירוע זול כל כך, אבל ברוב המקרים מצליחים בני הזוג לכסות את עלויות החתונה ואף להישאר עם רווח מכובד. עם סכום לא מבוטל של כמה עשרות אלפי שקלים ניתן לבצע השקעה נחמדה וחשובה; לעתים בזוגיות עצמה, כמו למשל בירח דבש מפנק, ולעתים בהשקעה כלכלית, שעם קצת ניסיון וידע מוקדם תאפשר לכם לפתח ולהתפתח ואולי להגיע לעושר, במובן הכספי של המילה.

נקודת פתיחה

אחד המונחים שמוזכרים בטקס החופה הוא "הקמת בית בישראל" – לצערם של זוגות צעירים בישראל, רכישת דירה בארץ היא בגדר חלום ולמרות זאת, אנשים בארץ עדיין עושים כל שביכולתם כדי לרכוש דירה וככל שמחירי הנדל"ן עולים מסתמן גם שמדובר בהשקעה משתלמת במיוחד, בהנחה שאכן יש לכם עם מה להתחיל.

הדרך המסורתית והמתבקשת על פי רוב היא על ידי לקיחת משכנתא, הלוואה שלמעשה תכסה את עלות הדירה שאתם מתכננים לרכוש, בקיזוז ההון העצמי שלכם. עליכם לקחת בחשבון שבנק ישראל מציב תנאים מוקפדים מאד לבנקי המשכנתאות בישראל, ולכן אם תרצו לקחת אחת כזו, תאלצו להגיע עם הון עצמי מינימלי של 10% מהסכום המבוקש. את ההון הזה לא פשוט לגייס, ואם יש לכם רווחים מהחתונה כדאי מאוד לשקול להטות אותם לטובת המטרה הזו. באמצעות מחשבון משכנתא מטעם בנק ישראל תוכלו לקבל תמונה כללית אודות מה תוכלו לקנות, באילו תנאים, החזרים וריביות, ובנוסף לכך, תוכלו לשחק עם הנתונים ולשנות אותם בהתאם לסכומים וכך לראות מה נכון ורלוונטי עבורכם. חשוב לציין כי ככל שההון העצמי שלכם יהיה גבוה יותר – כך תנאי המשכנתא שתקבלו יהיו טובים יותר. אל תשכחו שזו רק תחילת הדרך, ואתם לא חייבים לרכוש את דירת החלומות שלכם כבר מהתחלה, גם דירה להשקעה שתוכלו להשכיר אותה ולהבטיח ממנה הכנסה היא צעד ראשון נבון.

Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לחשוב כמו פילוסוף יווני

מאיה מזרחי

עוד ועוד מנהלים פונים לפילוסופים בחיפוש אחר "הארה" אישית ועסקית. מה היתרון בלחשוב כמו פילוסוף יווני או קיסר רומאי, והאם הפילוסופיה עומדת לכבוש גם את עולם הפוליטיקה?

ללמוד מגאוני השחמט: להפוך את תכניות היריב ללא רלוונטיות

צוות מגזין אפוק

חשיבה "פרופילקטית" היא מיומנות שבה משתמשים טובי הספורטאים, השחמטאים והמנהלים כדי להתמודד עם מצבים מורכבים

"לא נעצור עד שנשיב את החטופים. כאבא, אני רוצה לשאול את העולם כולו – איזה אב מפסיק לחפש אחר ילדיו?"

צוות מגזין אפוק

סיכום הצהרת שר הביטחון יואב גלנט

האם טוויטר של אילון מאסק מקדמת בתוצאות החיפוש את ההאשטאג "הונאת אקלים"?

צוות אפוק

ארגון בשם "פעולה סביבתית נגד דיסאינפורמציה" (CAAD) פרסם מחקר המאשים את מנכ"ל טוויטר אילון מאסק

אתגר חומרי הגלם הבסיסיים

אורן שלום

החלטנו לאתגר את השף הראל זכאים ולהציב לו משימה: להרכיב מנה מעולה מחומרי גלם בסיסיים שהקצנו לו: עגבנייה, פטרוזיליה, מלח, פלפל, קמח, חלב על סוגיו ומים. השף בחר להוסיף: שמן זית, סוכר, פלפל חריף ושמרים, ובחר לוותר על פטרוזיליה. מה אתם חושבים? הוא עמד במשימה?

שי ג'ין-פינג עובד על כולם במלחמת הסחר

איל לוינטר

* המאמר נכתב בתחילת חודש מאי

שתפו: