עם הקדמה הטכנולוגית הכוללת אפיקי פרסום שונים כמו טלווזיה, רשתות חברתיות ואפילו אפליקציות – נראה שהשפעות צריכה רבות מקיפות את הצרכן מכל כיוון. ביניהן, ישנה גם כזו פסיכולוגית המניעה את התנהגותו. איך? תשובות לפניכם
שולי הלוי | 8 במרץ 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳
ראש מנוע – הפסיכולוגיה מאחורי קניית רכבים
כדי להבין את הגורמים הפסיכולוגיים המניעים את התנהגותם של צרכנים ברכישות בכלל, ובהקשר של עולם הרכב בפרט, הזמינים לצרכן – חשוב להבין תחילה מיהו קהל היעד. שיקולים כמו האם לקנות, ממי, בכמה ובאילו תנאים מושפעים גם ממעמד חברתי, תפיסת העצמי, גיל הצרכן וגורמים נוספים, המלווים את התהליך עד להשלמת העסקה.
אנו חיים בחברה המחולקת לתתי-חברות או קהילות, שלכל אחת מהן יש מערך של אמונות ועקרונות המגדירים את מנהגיה. המעמד החברתי – שבו אומדים ומשקללים את גובה ההכנסות ומקורן, רמת ההשכלה וגורמים נוספים, מעצב בדרך כזו או אחרת גם את הרגלי הקניה של מי שמשתייכים אליו. קבוצות נוספות שעשויות להשפיע אף הן על החלטות הצריכה הן המשפחה, גיל הצרכן וסגנון חייו וכן השתייכות למעגלים חברתיים שונים. לכן, למרות שכל צרכן ייחודי באופן בו הוא תופס את עצמו, ישנו קושי רב בניתוק שיקוליו האישיים מההשפעות הסביבתיות השונות.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו