כניסה
הרשמה לניוזלטר

עם הקדמה הטכנולוגית הכוללת אפיקי פרסום שונים כמו טלווזיה, רשתות חברתיות ואפילו אפליקציות – נראה שהשפעות צריכה רבות מקיפות את הצרכן מכל כיוון. ביניהן, ישנה גם כזו פסיכולוגית המניעה את התנהגותו. איך? תשובות לפניכם

שולי הלוי | 8 במרץ 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

ראש מנוע – הפסיכולוגיה מאחורי קניית רכבים

כדי להבין את הגורמים הפסיכולוגיים המניעים את התנהגותם של צרכנים ברכישות בכלל, ובהקשר של עולם הרכב בפרט, הזמינים לצרכן – חשוב להבין תחילה מיהו קהל היעד. שיקולים כמו האם לקנות, ממי, בכמה ובאילו תנאים מושפעים גם ממעמד חברתי, תפיסת העצמי, גיל הצרכן וגורמים נוספים, המלווים את התהליך עד להשלמת העסקה. 

אנו חיים בחברה המחולקת לתתי-חברות או קהילות, שלכל אחת מהן יש מערך של אמונות ועקרונות המגדירים את מנהגיה. המעמד החברתי – שבו אומדים ומשקללים את גובה ההכנסות ומקורן, רמת ההשכלה וגורמים נוספים, מעצב בדרך כזו או אחרת גם את הרגלי הקניה של מי שמשתייכים אליו. קבוצות נוספות שעשויות להשפיע אף הן על החלטות הצריכה הן המשפחה, גיל הצרכן וסגנון חייו וכן השתייכות למעגלים חברתיים שונים. לכן, למרות שכל צרכן ייחודי באופן בו הוא תופס את עצמו, ישנו קושי רב בניתוק שיקוליו האישיים מההשפעות הסביבתיות השונות.

shutterstock

shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מתוך כנס חטיבת החשמונאים
צה״ל ערך כנס ייעודי למתגייסים לכוחות המילואים של חטיבת "חשמונאים" החרדית

קרן זריהן

SEO
ה-SEO מת, יחי ה-SEO!

בן קמינסקי

טנקים של צה"ל בצפון רצועת עזה | צילום: דובר צה״ל
פרשנות: האם חמאס יצליח לשקם את כוחו בצפון הרצועה ולשחוק את הישגי צה"ל?

יוני בן מנחם

Mira Oberman/AFP/Getty Images
מדע ומעבר: שיקוי חיי הנצח, התולעים שיפתרו את בעיות העולם, ושדה האנרגיה שמסביב לגוף

דינה גורדון, איל לוינטר

בתמונה: יוני אשר באיחוד ראשון עם המשפחה ששוחררה מן השבי | צילום: דו"צ, באדיבות המשפחות
מהפגישה עם כוחות ישראלים ועד לאיחוד עם המשפחות: התמונות מהגעת החטופים

צוות מגזין אפוק

הפצצות חיל האוויר בפאתי דמשק, 8 בדצמבר 2024
המבצע לאבטחת הגבול בין סוריה לישראל ופירוק היכולות הצבאיות של משטר אסד

יוני בן מנחם

שתפו: