הרחבת עסק קיים והגדלתו ללא הכנה מוקדמת או מבלי לבדוק שהעסק מוכן לכך עלולה להזיק. אופן ביצוע התהליך מחייב התנהלות נכונה וכך העסק יכול להעלות על דרך המלך להצלחה. אז איך כדאי לעשות זאת בזהירות, בהדרגה, ותוך תכנון קפדני ומדוקדק?
אמיר הדר | 25 ביוני 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳
לא על התזרים לבדו – הכל על הרחבת עסק קיים
עסקים רבים מגיעים לנקודה בה נראה שהם נתקלים בתקרת זכוכית. אפילו אם העסק מצליח, מוכר את מוצריו ומרוויח מהם – מחזור המכירות נשאר פחות או יותר קבוע והעסק מתקשה להתרחב. יתרה מזאת, לעתים קרובות בעל העסק מאמין שיש לו פוטנציאל לתת יותר ממה שהוא נותן, אבל הוא לא בהכרח יודע איך לעשות זאת. כדי שנוכל להרחיב את העסק, נצטרך כמובן להשקיע כספים, ודבר זה יכול להתאפשר בזכות מספר מקורות מימון – כמו מימון לעסקים מגופים פיננסיים המורשים לכך. אם כך, איך נדע מתי הזמן הכי טוב להרחיב את העסק? מה צריך להכין לקראת זה? מהן המשמעויות שחשוב לקחת בחשבון? מה השינויים שחשוב להיערך אליהם ועוד? עכשיו תגלו איך לוקחים עסק ועוזרים לו לגדול בצורה חכמה ויעילה.
אין חכם כבעל הניסיון – התייעצו עם בנקאי
להתנהלות של הלקוחות העסקיים יש גם השלכות על אופי הקשר בינם לבין הבנקאים. כיום, הלקוחות פעילים יותר בערוצים ישירים, ולכן תפקידו של הבנקאי הוא להתמקד יותר בייעוץ, וכך הוא יכול להעמיק את הקשר האישי עם הלקוח, לבקר בעסק וללוות אותו ברגעים החשובים. כפי שבעלי עסקים מתייעצים בנושאים מקצועיים עם עורך הדין או רואה החשבון, הם יכולים למצוא מענה גם בהתייעצות עם בנקאי עסקי שיוכל לספק גם פתרונות מימון לעסקים. בנקאי כזה נחשף במהלך עבודתו למגוון רחב של עסקים, בגדלים ובתחומי פעילות שונים, ותחת שמירה על עקרונות הסודיות הבנקאית, הוא יכול לתרום עצות מועילות מהידע שצבר, כשבעל העסק מתלבט, למשל, על מהלך עסקי חדש כמו הרחבת העסק.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו