כניסה
הרשמה לניוזלטר

ישראל ממוקמת באזור נפלא הכולל חוף ים מפנק, אזורי טבע ירוקים ואפילו מדבריות. לצד כל אלה אנו נמצאים גם על השבר הסורי אפריקאי העשוי בשל תזוזת הלוחות הטקטוניים מתחת לאדמה לגרום לרעידות אדמה כפי שהתרחש בעבר באזורים שונים בארץ. כפי שצפת נחרבה בעבר גם היום קיימת סכנה לפגיעה עצומה של רכוש ונפש. איך תכסו את עצמכם? הכל במאמר הבא.

תוכן שיווקי | 27 במרץ 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

כיצד ניתן להיערך למקרה של רעידת אדמה?

תמ"א 38 תכנית ההערכות למבנים שהוקמו לפני שנת 1980

הממשלה בחנה לאורך השנים כיצד ניתן להערך בפני רעידות אדמה. אחת ההחלטות שהתקבלו היתה חיזוק של מבנים בפני רעידה זו על ידי הוספת מקטעי בטון וברזל ליסודות ולקירות השונים וכן הוספת ממ"ד המסייע גם במקרה של רעידות אדמה. לאורך השנים האחרונות ראינו הרבה מאד מבנים מחודשים בצורה זו – אך התוכנית הפכה להיות עסקה נדל"נית מצוינת כאשר יזמים קבלו דירות נוספות שבנו על גג המבנה בתמורה לשיפוץ פנימי וחיצוני של הבניין. תהליכי האישור הפכו להיות ארוכים ומסורבלים ובשל חוסר כדאיות כלכלית בערים רבות מבנים ישנים לא חוזקו בפועל.

עשו ביטוח מבנה והוסיפו כיסוי בפני רעידות אדמה

ביטוח המבנה שלכם, אם רכשתם בעבר את הפוליסה, כולל הרחבה בפני נזקי טבע שונים. אך, הידעתם כי יתכן ואין לכם כיסוי בפני רעידות אדמה? במקרה כזה יתכן והמבנה יתחיל לנוע וחלקים ממנו יפלו. במצב זה אתם עשויים להשאר ללא קורת גג או חוסר יכולת לתקן את הבית. למרות שכאשר הבית ניזוק לחלוטין תכניות ממשלתיות מסייעות לתושבים, כאשר הבית נסדק או נפגם אתם עשויים למצוא עצמכם מול שוקת שבורה ללא סיוע ממשלתי. לכן, חשוב להתכונן מראש עם פוליסת ביטוח המאפשרת לכם לתקן את הנזקים ולהחזיר את הדירה שלכם למצבה לפני הפגיעה. במידה ולא ניתן לשקם את המבנה תקבלו חלק ניכר מערכו ותוכלו לרכוש בכספים אלה דירה אחרת.

D123x/pexels.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דעה: יש לטפל בסינוואר רק בשיטות של מאפיה

יוני בן מנחם

הקבינט צריך להורות לצה"ל לחדש את האש לאלתר

שרת הפנים הבריטית: "לכל אלה שראו לנכון לקדם רצח עם, להאדיר את הטרור וללעוג לרצח של יהודים, כולל נשים ותינוקות – המשטרה בדרך אליכם"

אורן שלום

שרת הפנים של בריטניה, סואלה ברוורמן, הביעה ב-X (לשעבר טוויטר) תמיכה בלתי מסויגת בישראל

חיים בעלי משמעות

דינה גורדון

לפעמים, כשלא שמים לב, המשמעות מוצאת אותנו לפני שמצאנו אותה. ארבעה ראיונות, ארבעה אנשים, ארבעה סיפורים מפתיעים

מסלולים יפים לטיולי שבת בחורף

תוכן שיווקי

יום שבת בבוקר מעניק לכם הזדמנות נפלאה לצאת לטיול ברחבי הארץ עם הילדים והרכב הפרטי. מחפשים פעילות חורפית ורוצים לחשוף את המשפחה לחוויות חדשות? הנה כמה המלצות למסלולים מצפון ועד דרום

ההשקעה הטובה ביותר שלא יספרו לכם עליה

תוכן שיווקי

תסמונת הקן המתרוקן הופכת להזדמנות לשינוי במקום לפוטנציאל למשבר, את התובנה הזו השכילה להבין קבוצת הנדל"ן אורנים שפיתחה קונספט מגורים חדשני במיוחד עבור בני ה-60 פלוס ומציעה לכם הצעה שקשה לסרב לה, להשקיע בעצמכם.

כך תגדלו ילד גאון

מאיה מזרחי

כיצד אנשים הופכים למצליחים בתחומם - האם זה כישרון מולד, עבודה קשה או אולי גורל? יהודית פולגאר, שחקנית השחמט האגדתית שהשתתפה בניסוי שהפך אותה ואת אחיותיה לגאונות - שופכת אור על התעלומה

שתפו: