בתרבות המעודדת פינוק יתר של ילדים ומנטליות של קורבן, לי בנסון מציע מודל חדש: לגדל "ילדים היוצרים ערך" – עבור עצמם, עבור החברה ועבור המדינה
דינה גורדון | 9 ביולי 2023 | פסיכולוגיה | 11 דק׳
הוא שרד בשכונת עוני בזכות "יכולת על" שגילה: "יצירת ערך". כעת הוא הפך אותה למודל חינוך חדש
"צעירים רבים אומרים: 'אני קורבן. אין זו אשמתי שיצאתי כזה', 'אני בא ממשפחה עניה, אף פעם לא אלך לאוניברסיטה, אפילו לא אנסה להתקבל'. במקום מנטליות של קורבן אני מציע לאמץ כבר מגיל צעיר את המנטליות של יצירת ערך", אומר לי בריאיון לי בנסון, מחבר שותף של הספר "ילד יוצר ערך" (Value Creation Kid) שראה אור השנה.
"כשמדברים על יצירת ערך, השאלה הבסיסית היא מה אתה יכול לעשות, איזה ערך אתה יכול לייצר כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. יש שלוש אפשרויות עיקריות של יצירת ערך: יצירת ערך חומרי, יצירת ערך רגשי ויצירת ערך רוחני. וכל ילד וכל אדם יכול לבחור באחת או יותר מהאפשרויות שהוא רוצה להתמקד בהן כדי ליצור ערך.
"זו מנטליות היוצרת כל הזמן מוטיבציה פנימית לילדים. כאשר ילדים חושבים ומתנהלים לפי מונחים של יצירת ערך, זה מביא יותר משמעות ומטרה לחייהם. זה גם בונה אותם להיות יותר בעלי יכולת ובעלי ביטחון עצמי רב יותר".
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו