כניסה
הרשמה לניוזלטר

הקורונה עודנה כאן ולצד התקווה שהביאה עימה השנה החדשה, הביאה זו שחלפה כמה נתונים לא מעודדים במיוחד אודות מספר וסוג תאונות הדרכים שהתרחשו במהלכה. הנה הם לפניכם עם מסקנות כלליות וממוקדות

זאב נחמנזון | 9 בפברואר 2021 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

תחת השפעה: הקורונה ותאונות הדרכים בישראל

מגפת הקורונה השפיעה על חיינו באופן ניכר ועבור רבים, היו השלכותיה אף משמעותיות במיוחד. הנתונים הקשים מנשוא של מספר החולים, הנדבקים, המונשמים והמתים מוצגים לנו מדי ערב במהדורות החדשות וגם אלו הכלכליים, אינם נעלמים מעינינו. האמירות והדעות בעניין מוצקות: חיינו היו טובים בהרבה ללא מגפת הקורונה שכן השלכותיה בשנה החולפת באו לידי ביטוי לא רק במספר הנפגעים מהנגיף – הן בריאותית והן כלכלית, אלא גם בזה של אלו שקיפחו את חייהם בכבישים. אז למרות הירידה שחלה במניין ההרוגים בתאונות הדרכים עקב הסגרים שהוטלו והתנועה הדלה בכבישים, כשיורדים לשורש העניין מבינים כי מלחמה זו רחוקה מלהסתיים.

אז שנה חדשה החלה, הקורונה עדיין כאן וכדי לנסות בכל זאת להימנע ככל הניתן מהתרחשותן של תאונות וכן לצמצם את מספר הנפגעים מהן, יש כמה פעולות שבאפשרותכם לעשות. אם ברשותכם רכב, ודאו תחילה שהוא כשיר לנסיעה ומטופל כהלכה וכי ברשותכם כלל הרישיונות והפוליסות הרלוונטיות ובתוקף. בדקו כי אתם מבינים היטב מה כולל ביטוח מקיף לרכב שיכסה במקרים בהם כבר נקלעתם לתאונה ולאחר שכל אלו מעודכנים אצלכם, אל תתפשרו על נהיגה בטוחה שכן שיפור הגורם האנושי חשוב במיוחד במלחמה בתאונות הדרכים, אם לא החשוב ביותר. עד אז, לפניכם סיכום שנת 2020 בכבישים.

בין ירידה לעלייה

בשנת 2019, לאחר השקעה רבה בתשתיות ובקמפיינים להפחתת כמות ההרוגים בתאונות הדרכים אכן חלה ירידה במספר ההרוגים בכבישים שעמד על 355, בהחלט בשורה טובה לכולנו. על פי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), בשנת 2021 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם, ירידה נוספת של כ-15% לעומת זו שחלה ב- 2019. הנתונים הללו, שהיו מעודדים במיוחד, היו בעיקרם תוצאה של נוכחות מועטה בהרבה בכבישי ישראל – כפועל יוצא של סגרים, הגבלות תנועה, פיטורים ושאר גורמים ומשתנים. על אף הקושי הרב לאמוד ולכמת את התנועה בדרכים, ניתן להעריך כי במהלך שנת 2020 ירדה התנועה בכ-15% ביחס לזו שהייתה בשנים קודמות מה שמעיד בפועל על עליה בכמות ההרוגים ביחס לתנועה הדלה ובפרט לא בכזו שניתן לבטלה.

צילום: Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
גרמניה אוסרת על פעילות חמאס במדינה ומאיצה בקטאר לתווך עסקת שבויים

דורון פסקין

"לא נעמוד מנגד ונקבל שנאה והסתה", אמר קנצלר גרמניה אולף שולץ. שר הכלכלה וסגן הקנצלר, רוברט האבק, הגדיר את קטאר כ"מממנת של חמאס", וככזו, יש לה קשרים ש"אין לגרמניה ולישראל"

הגילויים המעניינים במחקרים על ויטמין D

אביטל לב

ויטמין D עורר עניין רב בתקופה האחרונה. אז מה גילו המחקרים על הקשר בין הוויטמין לדלקות בדרכי הנשימה? ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים תוסף?

אטלנטיס של בריטניה

רקפת תבור

כבר עשרות שנים מסתקרנים מדענים לגלות מה מסתתר בקרקעית הים בין דנמרק לאנגליה של ימינו, בתקווה לגלות ארץ רחבה עם תרבות עתיקה

האם יש תחליף לבית הספר?

דורית דינור

מאז המגפה, החינוך הביתי צובר תאוצה – ספר חדש נחלץ לעזרתם של הורים חדשים בתחום

פשיזם: הסיפור האמיתי

איל לוינטר

מה מקורותיו האמיתיים של הפשיזם, והאם מוסוליני היה איש שמאל או ימין?

חיזוי תמונות פנים של חשודים מתוך ה-DNA שלהם, דרכונים מבוססי מידע גנטי ברוסיה, והפיכתה של ישראל למאגר גנטי לניסויים

מאיה מזרחי, רקפת תבור

עתיד השליטה הגנטית כבר כאן - הטכנולוגיה שמשתלטת על החיים שלנו, והסכנות שמאחוריה

שתפו: