אתם או ילדיכם מתמודדים עם אתגרי קשב וריכוז בדרך לתואר אקדמי? הקריה האקדמית אונו מציגה: ״קשב באקדמיה״, תכנית פורצת דרך לתמיכה בסטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD). כבר לא רק תוספת זמן בחינות, אלא מערך הוליסטי רחב של ליווי ותמיכה אישיים מותאמים לצרכי הסטודנט מרגע הכניסה ללימודים ועד לסיום התואר. פותחים שער לעולם האקדמי להפרעות וללקויות השקופות
הקריה האקדמית אונו | 12 במרץ 2020 | תוכן שיווקי | 4 דק׳
האקדמיה השוויונית המובילה בישראל
הנה נתון מדהים: כיום ידוע שהפרעת קשב הינה ההפרעה הנפוצה ביותר, בערך כל אדם עשירי בעולם הוא אדם עם הפרעת קשב וריכוז. אם עד לפני שני עשורים, חשבו שהפרעת קשב מסתיימת בגילאי הילדות (בית הספר), היום כבר יודעים שמדובר בהפרעה נוירו- התפתחותית ושבקרב יותר מ-70 אחוז, היא ממשיכה לבגרות. כמו אצל ילדים, גם בקרב מבוגרים היא יכולה לכלול קשיי קשב, היפראקטיביות, אימפולסיביות וקשיים בתפקודים הניהוליים ובוויסות הרגשי, המשפיעים על התפקוד בכל תחומי החיים.
כשמדובר באנשים בוגרים עם ADHD, מעל גיל 20, קיימים אתגרים לא פשוטים. בגילאי בית הספר ישנה כיום מודעות רבה לקיומה של הפרעת הקשב, ולכן ישנן תמיכות סביבתיות שונות. הילד חי בבית הוריו, הדואגים להעיר אותו בבוקר, להזכיר להכין שיעורי בית ולאפשר תגבורים פרטניים. אולם, מה קורה בגילאי ה-20+, כשהחברה כבר אמורים ואף רוצים להתנהל בעצמם, ללמוד, לעבוד, להתפתח ולהתקדם- אולם הקשיים עדיין קיימים? תוסיפו לזה את החסכים הלימודיים והרגשיים משנות בית הספר, ונראה שמדובר באתגרים של ממש.
בשנים האחרונות, נרשמה עלייה במספר הסטודנטים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, אולם בדו״ח מבקר המדינה לשנת 2012, ובמחקרים מהעולם, נראה, כי למרבה הצער, רק כ- 5%-9% מהלומדים עם הפרעת קשב מסיימים בהצלחה תואר אקדמי. רבים מהם נושרים, וגם אלו שמצליחים לשרוד, הם בעלי הישגים נמוכים יותר ובסטטוס "על תנאי".
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו