כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוק הישראלי אומנם מתיר לבני נוער להוציא רישיון כבר גיל 16 ותשעה חודשים, אולם הסטטיסטיקה העגומה של תאונות הדרכים מוכיחה שצעירים מתחת לגיל 24 מעורבים ביותר תאונות וניחנים בשיקול דעת לקוי. הפתרון, כמו במרבית הדברים, טמון כנראה בחינוך ובהעלאת המודעות

שחר קיסינג'ר | 30 ביולי 2016 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

ילד עם אוטו: האם נכון לאפשר רישיון נהיגה בגילאי העשרה?

פברואר 2016. שחר אביקסיס מהישוב לבון שבגליל, נוסעת יחד עם שלושה חברים נוספים לחגוג את יום הולדתה ה-17. במהלך הנסיעה, רכבם של הצעירים מאבד שליטה ומחליק לשולי הכביש. אביקסיס, שלפי ההערכות לא היתה חגורה, עפה מהרכב ונהרגת במקום. שני חברים נוספים שהיו איתה במכונית, נפצעים באורח קל.

המקרה הטראגי של שחר אביקסיס ז"ל, הוא דוגמה קטנה לסטטיסטיקה עגומה לפיה נהגים צעירים שנמצאים מתחת לגיל 24 מעורבים ב-24% מכלל תאונות הדרכים בישראל, אף על פי שהם עצמם מהווים רק 17% מאוכלוסיית הנהגים עצמה. הסטטיסטיקה הבעייתית הזאת, אגב, אינה נחלתם הבלעדית של הצעירים הישראלים, וניתן לראות נתונים דומים גם בבריטניה – שם נהגים בגילאי 17-24 מעורבים בלא פחות מ- 20% מכלל תאונות הדרכים.

תמונה: shutterstock

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
צילום: Jeff Louderback/Epoch Times
תושבי השכונה בה התגורר המתנקש שירה בטראמפ: "מזועזעים ומופתעים"

הדס סלונים

תחקיר: כיצד המידע הגנטי שלנו עובר לממשלת סין

איל לוינטר

שוטרים בזירת האירוע בעיר סולינגן, 24 אוגוסט 2024
משטרת גרמניה מחפשת חשוד שרצח שלושה בפסטיבל מקומי בעיר זולינגן

דורון פסקין

צילום: JACK GUEZ/AFP via Getty Images
כוחות צה"ל מצאו היום פיר תת-קרקעי בבית החולים שיפא

צוות מגזין אפוק

Shutterstock
האם הקרחונים באמת נמסים וגורמים לעליית מפלס פני הים?

פרופ' מיכה קליין

הפקולטה לנסים: האנשים שנרפאו ממחלות חשוכות מרפא

דינה גורדון

שתפו: