כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוקר המפורסם קלייטון כריסטנסן מסביר מדוע הרדיפה אחר רווחיות מובילה לכישלון של חברות מצליחות, מציע איך להסתכל על העתיד ולא על העבר בעסקים ובחדשנות, ומשליך את תובנותיו העסקיות גם על החיים הפרטיים שלנו

בן קמינסקי | 4 באוקטובר 2013 | מדע וטכנולוגיה | 18 דק׳

"המערער"

"מאיזושהי סיבה, תכננו את העולם כך שיש לנו מידע זמין רק על העבר", אמר פעם הפרופסור המפורסם מהארווארד ביזנס סקול קלייטון כריסטנסן (61), שהתיאוריה שפיתח הצליחה להסביר מדוע חברות מצוינות המנוהלות היטב נכשלות.

"אנשים חושבים בדרך כלל שהדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא באמצעות איסוף כמה שיותר מידע לפני שמקבלים החלטה. אבל זה כמו לנהוג במכונית בזמן שמסתכלים רק על המראה - כי המידע שיש לנו הוא רק על העבר", הוא כותב בספרו האחרון How Will You Measure Your Life שהתפרסם במאי 2012.

קלייטון כריסטנסן

צילום: Betsy Weber

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
האם גלילה בסמארטפון גורמת ל"ריקבון המוח"?

רקפת תבור

המבוגרים שאינם מזדקנים: סודותיהם של "מבוגרי-על"
המבוגרים שאינם מזדקנים: סודותיהם של "מבוגרי-העל"

רקפת תבור

עבור נאס"א הנושא חיוני במיוחד לקראת משימות ארוכות טווח לירח ולמאדים. לאנשים פרטיים – זה עשוי להיות אתגר בכל הקשור ל"תיירות חלל"
כשהגוף חושב שהוא מותקף: המחיר הביולוגי של המסע לחלל

רקפת תבור

טכנאי מטפל בתעלת הפלזמה של מתקן ונדלשטיין 7-X
במעבדה בגרמניה הצליחו לכלוא את "אש השמש" ל-43 שניות, ולהצית תקווה חדשה

רקפת תבור

האנשים שמדברים לעצמם – ומשנים את ביטוי הגנים בגופם
האנשים שמדברים לעצמם – ומשנים את ביטוי הגנים בגופם

רקפת תבור

מדברים אלינו? המרוץ להבין – ואולי לדבר – בשפת בעלי החיים
מדברים אלינו? המרוץ להבין – ואולי לדבר – בשפת בעלי החיים

רקפת תבור

שתפו: