כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוקר המפורסם קלייטון כריסטנסן מסביר מדוע הרדיפה אחר רווחיות מובילה לכישלון של חברות מצליחות, מציע איך להסתכל על העתיד ולא על העבר בעסקים ובחדשנות, ומשליך את תובנותיו העסקיות גם על החיים הפרטיים שלנו

בן קמינסקי | 4 באוקטובר 2013 | מדע וטכנולוגיה | 18 דק׳

"המערער"

"מאיזושהי סיבה, תכננו את העולם כך שיש לנו מידע זמין רק על העבר", אמר פעם הפרופסור המפורסם מהארווארד ביזנס סקול קלייטון כריסטנסן (61), שהתיאוריה שפיתח הצליחה להסביר מדוע חברות מצוינות המנוהלות היטב נכשלות.

"אנשים חושבים בדרך כלל שהדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא באמצעות איסוף כמה שיותר מידע לפני שמקבלים החלטה. אבל זה כמו לנהוג במכונית בזמן שמסתכלים רק על המראה - כי המידע שיש לנו הוא רק על העבר", הוא כותב בספרו האחרון How Will You Measure Your Life שהתפרסם במאי 2012.

צילום: Betsy Weber

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
האלמנט הקוונטי: האם התגלה המקום שבו נוצרת התודעה?

רקפת תבור

ד"ר ניקולס נורוויץ, מומחה למטבוליזם מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד
המדען שאכל 24 ביצים ביום ונלחם בכולסטרול עם עוגיות אוראו

מאיה מזרחי

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
המנגנון הפיזיולוגי שמסייע בקבלת החלטות תחת לחץ

רקפת תבור

אילוסטרציה
חוקרים הפכו עור של עכבר חי לשקוף באמצעות צבע מאכל

קרן זריהן

איור: מגזין אפוק
הפרדוקס הצרפתי: האם שתייה מתונה של אלכוהול באמת מועילה לבריאות?

רקפת תבור

צילום: Shutterstock
האם להיות קצת שמן יכול להאריך את החיים?

רקפת תבור

שתפו: