כניסה
הרשמה לניוזלטר

סיימון סינק טוען שהצליח לפצח את דפוס הפעולה של חברות מצליחות רבות. באמצעות תיאוריה פשוטה שמבקשת מאתנו לשאול "למה" הוא הצליח לסחוף אחריו מיליוני אוהדים

דינה גורדון | 20 בפברואר 2014 | כתבה חצויה | 3 דק׳

מעגל הזהב של החברות המצליחות

סיימון סינק היה התגלמות החלום האמריקני. בגיל 23 הוא החליט להקים חברת עסקים משלו, אף שידע ש-90 אחוז מהחברות החדשות שקמות נופלות אחרי שנה. אבל לסינק, שגדל בבית שעודד יצירתיות ויזמות, היה רצון עז להגשים את החלום האמריקני.

הוא הקים חברה פרטית להשמה וייעוץ אסטרטגי, ולמרבה ההפתעה הצליח לשרוד את השנה הראשונה, עם מאזן חיובי. בשנה השנייה, לשמחתו, החברה המשיכה להתפתח ולגדול. בשנה השלישית הוא כבר הצליח לייצב את החברה ולמעשה להגשים את חלומו. החברה אמנם לא התפתחה לממדי ענק, אבל הצליחה להחזיק מעמד בכוחות עצמה.

הבעיה הייתה שלאחר הגשמת החלום המוטיבציה של סינק החלה להתדרדר. הוא איבד את ההתלהבות שהייתה לו בהתחלה להקים עסק משלו, וככל שעברו הימים הוא אף החל להרגיש שאין לו סיבה לקום בבוקר. הייעוץ האסטרטגי כבר לא עניין אותו.

תמונה באדיבות סיימון סינק

שתפו: