כניסה
הרשמה לניוזלטר

בכירים בחמאס רוצים להיות חלק מ”ממשלת הטכנוקרטים” שעבאס מתכוון להקים, מתוך הנחת עבודה שרק אם יישארו על הגלגל הפוליטי יש להם סיכוי בעתיד לחזור לשלטון

יוני בן מנחם | 29 בפברואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: האם חמאס יוותר על שלטונו ברצועת עזה?

בתנועת חמאס החל ויכוח פנימי בשאלה האם לוותר על שלטון התנועה ברצועת עזה ולהצטרף ל"ממשלת המומחים" או "ממשלת הטכנוקרטים" שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתכוון להקים בקרוב באמצעות מקורבו מוחמד מוסטפא, שאמורה לשלוט ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, למרות התנגדותה של ישראל.

גורמים בהנהגת חמאס, כמו מוסא אבו מרזוק ואוסאמה חמדאן, מפנימים כבר את העובדה כי לנוכח הישגי צה"ל ברצועת עזה חמאס איבד למעשה את השלטון. לכן הם יצאו בהצהרות לתקשורת כי תנועתם מסכימה להקמת "ממשלת מומחים" ברצועת עזה. הם רוצים להיות חלק ממנה, מתוך הנחת עבודה שרק אם יישארו על הגלגל הפוליטי יש להם סיכוי בעתיד לחזור לשלטון.

בשיחות פנימיות הם הסבירו כי אין לתנועת חמאס ברירה. היא צריכה לדאוג לשיקום הרצועה מנזקי המלחמה, ומדינות ערב והמדינות התורמות במערב לא יעבירו כספים לשיקום הרצועה אם חמאס יישאר בשלטון, מכיוון שהוא נחשב בעיניהם כאחראי לטבח של ה-7 באוקטובר ולהרס הגדול של רצועת עזה.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, 25 במארס 2017 | צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images

שתפו: