כניסה
הרשמה לניוזלטר

ברגותי הוא האיום הגדול ביותר על מנהיגותו של עבאס, והוא מוביל בסקרי דעת הקהל הפלסטינים כמי שצריך לרשת אותו. בעסקת שליט טרפדה הרשות את שחרורו

יוני בן מנחם | 26 בפברואר 2024 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: ברשות הפלסטינית חוששים מהצלחת עסקת החטופים, שתוביל לשחרור מרואן ברגותי

מרואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה, הועבר לפני יותר משבוע מכלא עופר לכלא אחר והושם בהפרדה, כך הודיע שירות בתי הסוהר. גורמים ביטחוניים מסרו כי בשירות בתי הסוהר התקבל מידע לפיו ברגותי פועל בכמה ערוצים להתסיס את שטחי יהודה ושומרון לקראת חודש רמדאן, כדי לנסות ולעורר אינתיפאדה שלישית.

ברגותי בטוח ששחרורו מתקרב במסגרת עסקה בין ישראל לחמאס, והוא מתכוון לנסות ולחזק כבר מהכלא את מעמדו ברחוב הפלסטיני. גורמים בתנועת פת"ח טוענים כי בכירי הרש"פ חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג', מקורביו של מחמוד עבאס, הם שמשכו בחוטים והעבירו לישראל את המידע על הפעילות של ברגותי.

מרואן ברגותי הוא האיום הגדול ביותר על מנהיגותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, והוא מוביל בסקרי דעת הקהל הפלסטינים כמי שצריך לרשת את מחמוד עבאס ולעמוד בראש הרש"פ. לכן, כבר בשנת 2011 הצליחה הרש"פ לטרפד את שחרורו במסגרת עסקת שליט. בכירי הרש"פ שכנעו אז את ישראל וארה"ב כי אם ישוחרר ברגותי מהכלא הישראלי, הוא יבטל את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל וישחק לגמרי את הסכמי אוסלו.

מרואן ברגותי בכלא הישראלי, 5 בספטמבר 2002 | צילום: Havakuk Levison-Pool/Getty Images

שתפו: