כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים אמריקנים מעריכים כי ממשל ביידן נערך לאפשרות שבישראל יוקדמו הבחירות וכי נתניהו לא ינצח בהן, ואז ייעשה ניסיון לקדם את המתווה המדיני החדש שמגובש

יוני בן מנחם | 21 בינואר 2024 | מחשבות | 5 דק׳

פרשנות: ממשל ביידן משוכנע שהקמת מדינה פלסטינית היא הערבות היחידה לביטחון ישראל

לראשונה מאז ה-23 בדצמבר, ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן שוחחו בטלפון ביום שישי האחרון, אחרי השיחה הקשה הקודמת שניהלו והמחלוקות החריפות על המלחמה ברצועת עזה והיום שאחריה. השיחה האחרונה ארכה 40 דקות, ובלשכת נתניהו טוענים כי היתה טובה.

דובר הבית הלבן אמר כי ביידן הדגיש בפני נתניהו את אחריותה של ישראל להפחית את מספר הנפגעים הפלסטינים ברצועת עזה ,וכי בירך את ישראל על החלטתה להכניס קמח לרצועה. הוא הדגיש כי נשיא ארה"ב עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

פרשן ה"ניו יורק טיימס" המקורב לביידן, תומס פרידמן, חשף פרטים נוספים על התוכנית שוושינגטון הציגה בפני ישראל ל"יום שאחרי" בעזה, ועל האיתות הסעודי לסיכויי הצלחתה. לדבריו, "ביידן הותיר בפני נתניהו שתי אפשרויות – להיות מי שדחה כל שיתוף פעולה וחתום על ה-7 באוקטובר, או מי שסלל את הדרך לשלום".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילומים: JACQUELYN MARTIN/POOL/AFP via Getty Images, Chip Somodevilla/Getty Images

שתפו: