כניסה
הרשמה לניוזלטר

הפלסטינים ביהודה ושומרון מודאגים מפני חזרת תופעת הרצח ללא משפט של חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. התופעה הייתה נפוצה בשנות האינתיפאדה הראשונה, והיא מעידה על אובדן השליטה של הרשות הפלסטינית בשומרון

יוני בן מנחם | 26 בנובמבר 2023 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: תרבות רצח המשת”פים חוזרת ליהודה ושומרון

האם ארגוני הטרור הפלסטינים חוזרים לשיטת רצח חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל ביהודה ושומרון? זאת השאלה שמעסיקה כעת את הפלסטינים ביהודה ושומרון, על רקע המלחמה הנמשכת ברצועת עזה, ומדיניות החיסולים שמיישם צה"ל בקרב ארגוני הטרור בשומרון.

ביום שבת בבוקר התרחש רצח מזעזע של שני תושבים במחנה הפליטים טול כרם, עיר במערב השומרון, במרחק של 16 ק"מ מנתניה. על פי מקורות פלסטיניים, קבוצות הטרור שפועלות באזור טול כרם מודאגות מאוד מהחיסולים המוצלחים של צה"ל והשב"כ באזור בתקופה האחרונה, שהתבססו על מודיעין מדויק. קבוצות הטרור הגיעו למסקנה כי בתוכן פועלים סוכנים של השב"כ הישראלי, והחלו בחקירה מאומצת, שבמהלכה איתרו שני חשודים תושבי טול כרם.

השניים נחקרו על ידי פעילי הטרור, עברו עינויים קשים ותועדו בווידיאו כשהם מודים כי סייעו לצה"ל בחיסול מבוקשים חמושים בטול כרם. אחד מהם סיפר כי קיבל בתמורה כ-17,000 אלף שקל, והשני 10,000 שקל. לאחר מכן הם נורו למוות, וגופותיהם נתלו על עמוד חשמל במרכז מחנה הפליטים אל מול המון משולהב.

פלסטינים זורקים אבנים על רכב צה"ל, טול כרם, 14 בנובמבר 2023 | צילום: JAAFAR ASHTIYEH/AFP via Getty Images

שתפו: