כניסה
הרשמה לניוזלטר

הים האדום הוא נתיב ימי חשוב עבור הצי הסוחר הישראלי לייצוא וייבוא סחורות. האיום של החות’ים לפגוע בספינות בנתיב ההפלגה הזה עלול להסב נזק לכלכלה הישראלית. אסור לישראל להקל ראש בכך

יוני בן מנחם | 21 בנובמבר 2023 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: איראן פתחה במלחמה ימית מסוג חדש נגד ישראל

המלחמה הימית בין ישראל לאיראן החלה ב-2019. האיראנים תקפו כמה ספינות בבעלות ישראלית ששטו במפרץ עומאן ומול חופי איחוד האמירויות, וגרמו להן נזק. על פי מקורות אמריקנים, ישראל תקפה באמצעות הקומנדו הימי שלה לפחות עשר ספינות איראניות. גורם במשרד הנפט האיראני טוען כי מדובר ביותר מ-20 ספינות שהותקפו על ידי ישראל, וביניהן גם מכליות נפט.

הרקע למלחמה הימית היה ניסיונה של איראן לחזק את שלוחותיה בסוריה ובלבנון, העברות הנשק שלה לחיזבאללה וגם חיסולים של בכירים איראניים המיוחסים למוסד הישראלי.

כעת, בעקבות המלחמה ברצועת עזה, עברה איראן לסוג חדש של מלחמה ימית נגד ישראל באמצעות החות'ים בתימן, המשמשים כפרוקסי שלה. לאחר ששיגרו כמה פעמים מל"טים וטילים לעבר ישראל, נקטו הללו בשיטה חדשה ועברו להתנכלות לספינות ישראליות בים האדום. השבוע השתלטו החות'ים על ספינה בשם "גלקסי לידר", בבעלות ישראלית חלקית של איש העסקים רמי אונגר, שהייתה בדרכה מדרום טורקיה להודו. על הספינה לא היה אף ישראלי, אבל בישראל מתייחסים בחומרה לתקרית הזו.

צילום מתוך השתלטות החות'ים על הספינה "גלקסי לידר"

שתפו: