יש סיפור על קנוט הגדול (995-1035), מלך אנגליה, דנמרק ונורווגיה בתקופה הוויקינגית. באחד הימים ציווה קנוט…
ויאמר המלך לנתיניו: צרו לי רק מכוניות חשמליות מעתה
יש סיפור על קנוט הגדול (995-1035), מלך אנגליה, דנמרק ונורווגיה בתקופה הוויקינגית. באחד הימים ציווה קנוט להציב את כס המלכות שלו בחוף הים בשעת עליית הגאות, ואז פנה בדבריו אל המים: "אתם המים כפופים לי. אף אחד מעולם לא העז להתנגד לפקודות המלכותיות שלי מבלי להיענש. אני מצווה עליכם, המים, שלא תתרוממו עוד, ולא תעלו על האדמה שלי. שלא תעזו להתיז על הגלימה או על שום איבר של המלך!" אבל הים, מן הסתם, בשלו. המים המשיכו להתרומם והתיזו בבוז על רגליו של המלך.
באופן מעט דומה, ממשלות ברחבי העולם מנסות בימים אלו להורות לתעשיית הרכב כיצד עליה להתנהל, ואף לעצב אותה מחדש. באמצעות תקנות, סובסידיות והתערבויות נוספות, הן מנסות לקבוע מהם סוגי כלי הרכב שייוצרו ויימכרו. המטרה: להוביל לשוק שמרביתו, אם לא כולו, כלי רכב חשמליים. האם זה יצליח?
בארה"ב הכריז ממשל ביידן, באפריל השנה, כי בשנת 2032 כ-67 אחוז מהמכוניות שיימכרו יהיו חשמליות. כדי לעודד את הצרכנים להשקיע בכלי רכב מסוג זה, מקצה הממשל 7.5 מיליארד דולר להקמת חצי מיליון עמדות טעינה חדשות. הממשל משקיע גם במענקים והלוואות ליצרניות כלי הרכב בסך 12 מיליארד דולר, שיינתנו ליצרניות שיגדילו את נתח כלי הרכב החשמליים שהן מייצרות. 3.5 מיליארד נוספים מוקצים למענקים לפיתוח וייצור סוללות מתקדמות. אלא שלעת עתה הפער בין הרצוי למצוי עדיין גדול. ב-2021 רק כ-3.2 אחוזים מכלל כלי הרכב שנמכרו בארה"ב היו חשמליים, וב-2022 שיעורם עלה ל-5.8 אחוזים בלבד.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו